PayPal PassPort dostępny dla polskich firm, które chcą działać globalnie #prasówka

PayPal PassPort dostępny dla polskich firm, które chcą działać globalnie #prasówka24.05.2016 13:12
Łukasz Maślanka

PayPal PassPort, innowacyjna platforma online dedykowana sprzedawcom detalicznym, została właśnie uruchomiona w Polsce. Nasz kraj jest dziesiątym państwem spośród ponad 200, w których działa PayPal, z dostępem do lokalnej wersji usługi PassPort.

E-commerce nabiera rozpędu

Od lat dynamika globalnej wymiany handlowej utrzymuje się na wysokim poziomie. Wiele wskazuje na to, że ten pozytywny trend będzie nadal się umacniać, co oznacza ogromną szansę dla przedsiębiorców chcących spróbować swoich sił na rynkach zewnętrznych. W dziedzinie ekspansji zagranicznej wciąż jednak pozostaje wiele do zrobienia, szczególnie w Polsce, gdzie firmy nadal nieśmiało otwierają się na zagranicznych partnerów. Równocześnie, mając na uwadze potencjał eksportowy drzemiący w nadwiślańskiej gospodarce, należy spodziewać się prawdziwej rewolucji w rodzimym sektorze e-commerce. Szacowana wartość polskiego rynku e-commerce wynosi już teraz 7,5 miliarda euro, a 12 proc. wszystkich polskich przedsiębiorstw sprzedaje online. Blisko 1/5 z nich (16 proc.) sprzedaje online swoje produkty za granicę, do pozostałych krajów Unii Europejskiej oraz reszty świata. Polskie przedsiębiorstwa mają jednak wciąż sporo do nadrobienia, szczególnie na tle innych rynków Unii Europejskiej, gdzie średni udział przedsiębiorstw sprzedających online wynosi 20 proc.. Co więc powinny zrobić polskie firmy?

Lokalne firmy otwierające swoją działalność na handel transgraniczny, często obawiają się dodatkowych komplikacji, takich jak np. obsługa logistyczna. Ten obszar uznawany jest za barierę przez 27 proc. przebadanych firm sprzedających online w Polsce. Równocześnie, problemy z płatnościami są istotną przeszkodą dla 17 proc. polskich przedsiębiorców.

W PayPal wierzymy w potęgę potencjału handlu transgranicznego – nawet wśród bardzo małych firm i start-upów. Te firmy wiedzą, że wejście na globalne rynki może gwałtownie zwiększyć ich sprzedaż, ale jednocześnie wiele z nich nie wie od czego zacząć. Właśnie dlatego stworzyliśmy polską wersję PayPal PassPort – całkowicie darmowej i łatwo dostępnej platformy internetowej, która dostarcza polskim sprzedawcom niezbędnych informacji oraz narzędzi wspierających wejście na zagraniczne (nawet najbardziej egzotyczne) rynki. – mówi Matt Komorowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

PayPal PassPort jest platformą dla polskich przedsiębiorstw, która udostępnia informacje na temat sprzedaży produktów i usług za granicą. Zawiera przy tym narzędzia takie jak interaktywny kalkulator, kontakty do właściwych, lokalnych organizacji kupieckich, informacje odnośnie kosztów wysyłki do wybranych krajów, trendy, kalendarze świąt, najlepsze praktyki na wybranych rykach, a także dane z raportów. Informacje przekazane są w przystępnej formie i w języku polskim. Platforma jest dostępna dla wszystkich - nie trzeba być klientem PayPal, by z niej skorzystać.

Handel ponad granicami

Rosnąca grupa kupujących transgranicznie i szukających w Polsce najlepszych ofert, jest naprawdę międzynarodowa. Zgodnie z danymi PayPal, Top 10 państw, których mieszkańcy najczęściej kupują online w Polsce to: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Niemcy, Francja Włochy, Kanada, Australia, Hiszpania i Holandia oraz Szwecja. Podobnie jak w przypadku krajowych e-zakupów, kupujący transgranicznie w Polsce są przede wszystkim zainteresowani modą i elektroniką, rozrywką online, edukacją, podróżami, zabawkami oraz produktami związanymi z hobby.

Dzięki PayPal PassPort możesz sprawdzić interaktywny kalkulator kosztów przesyłki i najważniejsze trendy kształtujące e-commerce na zagranicznych rynkach – komentuje Matt Komorowski. – Co więcej, interaktywna platforma pokazuje najważniejsze wyróżniki lokalnego handlu (np. kalendarz lokalnych świąt, które wpływają na wzmożenie sprzedaży w każdym kraju) oraz wiedzę niezbędną w dopasowywaniu strategii biznesowej tak, by odpowiadała na bieżące potrzeby konsumentów. Platforma daje również dostęp do najlepszych praktyk, którymi dzielą się lokalni przedsiębiorcy.

W ramach PayPal Passport, kilka polskich firm, które odniosły znaczący sukces, również w kontekście handlu transgranicznego, podzieliło się swoimi historiami. Wiele z nich, jak np. G2A bądź PIXERS, rozpoczęły swoją przygodę z e-commerce jako niewielkie, lokalne firmy, które w drodze do rozwoju międzynarodowego musiały zmierzyć się z licznymi przeszkodami. Obecnie, dzięki inwestycji w zlokalizowaną obsługę klientów oraz we współpracy z zaufanymi partnerami, z sukcesem działają na wielu międzynarodowych rynkach.

Kiedy zaczynaliśmy naszą działalność w małym polskim mieście, mieliśmy trudności w nawiązaniu kontaktów z developerami – komentuje Bob Voermans, Executive Vice President Global Payment w G2A. – Nie chcieliśmy mieć podobnych trudności w przypadku dostawcy płatności. Decyzja o wprowadzeniu płatności przez PayPal na naszej platformie przyszła łatwo. Nasi konsumenci chcieli płacić przez PayPal i z przyjemnością udostępniliśmy im tę możliwość. Wiele z nich, szczególnie z USA oraz Zachodniej Europy naprawdę wymagało PayPal jako opcji płatności.

Postawiliśmy na PayPal, ponieważ od samego początku naszym celem była sprzedaż globalna i dotarcie do nawet najbardziej egzotycznych rynków – mówi Maciej Białek, CEO w PIXERS. PIXERS w ciągu 6 lat wydrukował ponad 15,5 miliona metrów kwadratowych tapet, naklejek i obrazów ściennych. Co ważniejsze, produkty te zostały zakupione przez klientów z całego świata. Ostatnio PIXERS koncentruje się na rozwinięciu sprzedaży na rynkach skandynawskich, a w niedalekiej przyszłości zamierza podbić Turcję, Japonię, Chiny i Indie, a także rynki Azji Południowo-Wschodniej. „Następnie, planujemy szturmem wkroczyć na rynek afrykański – dodaje Białek.

Platforma PayPal PassPort jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych handlem transgranicznym na stronie internetowej PayPal PassPort.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.