Pierwszy kwartał roku fatalny dla producentów PC: analitycy szukają winnych

Pierwszy kwartał roku fatalny dla producentów PC: analitycy szukają winnych12.04.2013 16:09

Eksperci nie potrafią jednoznacznie wskazać winnego kiepskiejsytuacji na rynku PC. Kiepskiej to mało powiedziane – ostatniewynikiz IDC pokazują, że w pierwszym kwartale tego roku dostawykomputerów (laptopów i desktopów) spadły o niemal 14 procent wstosunku do pierwszego kwartału roku 2012, to jest do nieco ponad 76mln sztuk. Co prawda analitycy spodziewali się takiego spadku, aleszacowali go w najgorszym razie na 7,7 procenta. Wyjścia z tejsytuacji nie widać: to czwarty z rzędu kwartał, w którymzainteresowanie komputerami spadało. Branży nie zostaje więc nicinnego, niż szukanie winnych.Jedni wskazują, że winę za taki stan rzeczy ponosi rychły kresobowiązywania prawa Moore'a. Linley Gwennap, analityk Linley Groupzauważył,że końcowym użytkownikom nowe komputery niewiele dają, wydajnośćPC rośnie dziś w tempie kilkukrotnie niższym niż jeszcze dekadętemu. Inni przywołują bardziej prozaiczne powody: Bob O'Donnell zIDC uważa, że winien jest Microsoft, który usuwając z Windowsnormalne menu Start i forsując swoje kafelki, skutecznie odstraszyłkonsumentów od nowych komputerów. Microsoft musi teraz podjąćbardzo trudne decyzje, jeśli chce ożywić rynek PC –stwierdził O'Donnell.Oczywiście Microsoft już nieraz dał do zrozumienia, że odejścia od ideologicznych wytycznychModern UI (vel Metro) nie będzie: przygotowywana na lato tego rokuaktualizacjaWindows, która trafi na rynek najpewniej z numerkiem 8.1,wprowadzi kolejne ulepszenia kafelkowego interfejsu, ale nic, czegobyśmy nie widzieli w Windows 8. Czy zatem nie ma już nadziei dlaPC?[img=market]Gartner, którego analitycyjeszcze niedawno wieszczyli zmierzch imperium Microsoftu, znajdująjeszcze inne wyjaśnienie dla czarnych chmur, jakie zawisły nadOEM-ami. To nie Windows 8 jest winne, lecz pojawienie się komputerówz ekranami dotykowymi. Mogły one pozwolić producentom na odrobieniestrat, lecz niestety finalnie okazało się, że stanowią jedyniemały odsetek całej sprzedaży. Większość konsumentównie chce płacić ceny premium za dotykowe możliwości w PC (…)Mimo to ekrany dotykowe i Windows 8 pozostaną największą szansądla producentów PC w drugiej połowie 2013 roku –twierdzi Isabelle Durand z Gartnera, podkreślająca, że Windows 8 oferowanejest teraz w wyjątkowo atrakcyjnej cenie, by umożliwić obniżeniecen komputerów.Co na to IDC? Jego analityk AlHilwa mówi o konieczności skupienia się teraz przez Microsoftwłaśnie na Windows Blue. W Windows 8 chodziło ozapoczątkowanie nowego modelu aplikacji, modelu tabletowego.Następnym krokiem jest tu właśnie Blue, które zbliży do siebietelefony i PC i uczyni obie platformy bardziej pociągającymi –uznał Hilwa, najwyraźniej uważając wbrew swojemu koledze, żemożna i bez menu Start korzystać z Windows.I kto tu ma rację? My tego nierozsądzimy, ale jeśli dalej tak pójdzie, to PC przestaną byćtanimi, masowo produkowanymi urządzeniami. Warto pamiętać, żejeszcze w latach 90 zeszłego wieku profesjonalny desktopowy komputerkosztował kilka tysięcy dolarów – i to ówczesnych dolarów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.