Pierwszy taki bank w Polsce. Nest Bank wprowadza nową funkcję

Pierwszy taki bank w Polsce. Nest Bank wprowadza nową funkcję08.04.2024 13:52
Asystent AI w Nest Banku
Źródło zdjęć: © Nest Bank

W aplikacji mobilnej Nest Banku pojawiła się nowa funkcja. Od teraz jej użytkownicy mogą korzystać z pilotażowej wersji AI asystenta. N!Asystent to wirtualny asystent zasilony sztuczną inteligencją.

Klienci Nest Banku mogą korzystać już z pilotażowej wersji N!Asystenta, czyli wirtualnego asystenta, bazującego na modelu GPT-4. W informacji prasowej przekazano, że dzięki wdrożeniu asystenta, klienci banku mogą prowadzić rozmowy na temat swoich finansów w naturalnym języku, a także zlecać inteligentne analizy swoich wydatków.

Czym jest N!Asystent?

N!Asystent to wirtualny asystent klienta, który korzysta z sztucznej inteligencji. Jest dostępny w aplikacji mobilnej Nest Banku dla wybranych klientów. N!Asystent bazuje na modelu GPT-4, dostępnym w ramach usługi Microsoft Azure OpenAI.

Oprócz korzystania z bazy wiedzy GPT-4, N!Asystent ma dostęp do regulaminów, cenników oraz informacji produktowych Nest Banku. Można z nim rozmawiać w sposób naturalny, podobnie jak z człowiekiem. Asystent jest w stanie zrozumieć skomplikowany kontekst i udzielać prostych odpowiedzi na skomplikowane pytania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak działa N!Asystent?

Na chwilę obecną, asystent odpowiada na pytania dotyczące oferty Nest Banku i pomaga w zarządzaniu finansami osobistymi. Sprawdza tempo wydatków klienta, ocenia, czy budżet wystarczy do końca miesiąca i oblicza, ile trzeba odłożyć na zagraniczny wyjazd. Funkcje dostępne za pośrednictwem N!Asystenta będą stale rozwijane.

- N!Asystent to jeden z naszych kluczowych projektów, który przenosi klientów w prawdziwą erę GenAI. Wierzymy, że sztuczna inteligencja ma potencjał, by całkowicie zmienić sposób korzystania z bankowości, redefiniując dotychczasowe pojęcie funkcjonalności. Dlatego zobowiązaliśmy się do ciągłego rozwoju naszego asystenta, kierując się przede wszystkim potrzebami klientów, ale również ochroną ich prywatności. Chcemy nie tylko wdrożyć funkcje, które już zaplanowaliśmy, ale również jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania, które mogą powstać na podstawie sugestii od pierwszych użytkowników N!Asystenta - mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.

Następne funkcje N!Asystenta już w II kwartale

Nest Bank zapowiada, że obecne funkcje N!Asystenta to tylko początek. Już w II kwartale 2024 roku N!Asystent zostanie wyposażony w nowe, kluczowe funkcjonalności. Będzie dostępny również dla użytkowników iOS oraz dla klientów biznesowych.

Wśród nowości znajdzie się opcja komend głosowych (voice-to-text), co pozwoli klientom zadawać pytania za pomocą głosu. Asystent będzie miał również możliwość przekierowywania klientów bezpośrednio do odpowiednich sekcji aplikacji. Na przykład, jeśli klient zapyta, jak złożyć wniosek o dodatkową kartę, zostanie automatycznie przeniesiony do odpowiedniego miejsca w aplikacji. Klienci będą mogli również przeglądać historię swoich rozmów z asystentem oraz pobierać je w formacie PDF.

W kolejnych etapach rozbudowy, N!Asystent będzie miał dostęp do wiedzy o produktach i usługach, z których korzysta klient, co umożliwi jeszcze bardziej spersonalizowane interakcje. Jego kluczową funkcją będzie automatyzacja operacji bankowych.

N!Asystent będzie wspierał klientów w szerokim zakresie czynności – od inicjowania przelewów, przez zastrzeganie dokumentów tożsamości czy kart płatniczych, po wydawanie nowych kart. Dodatkowo, klienci będą mieli możliwość wydawania poleceń głosowych, takich jak zlecanie i powtarzanie przelewów. W tym kontekście N!Asystent przygotuje odpowiednią formatkę, która następnie będzie wymagała standardowej autoryzacji, czy to kodem mobilnym, czy biometrią, co maksymalizuje wygodę i przyspiesza proces korzystania z usług bankowych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.