Piston to nie Steam Box, Valve myśli o własnym PC

Piston to nie Steam Box, Valve myśli o własnym PC09.01.2013 10:31

Okazuje się, że komputerek Piston, w którego rozwój sporo pieniędzy zdecydowała się zainwestować firma Valve, nie jest wypatrywanym od dawna Steam Boksem. Właściciel popularnej platformy cyfrowej dystrybucji gier przyznaje, że pracuje nad własnym PC, który stanowiłby domowe centrum multimedialnej rozrywki. Partnerstwo z producentami sprzętu ma za zadanie rozbudzić w nich chęć podążenia wspólną drogą do salonu, a zarazem daje Valve przegląd tego, czego oczekiwaliby oni od podobnego urządzenia. Firma pewne ważne wnioski już wyciągnęła.

Przede wszystkim celuje w kulturę pracy sprzętu, nie tylko jego moc obliczeniową, bo skoro umieścimy komputer w pokoju dziennym to ma być cicho. Powinien on też pasować wyglądem do stojących obok odtwarzacza Blu-ray czy konsoli, więc bliżej ostatecznemu projektowi będzie zapewne opasłemu dekoderowi DVB-T, niż kostce pokroju OUYA czy wspomnianego Pistona (prototyp zamknięty jest w czarnej leżącej obudowie i ma napęd optyczny). Treści przesyłane byłyby na ekrany w całym domu bezprzewodowo za pośrednictwem technologii takich jak Miracast. Źródłem gier będzie głównie platforma Steam obsługiwana z poziomu Linuksa, ale nic nie stanie na przeszkodzie, żeby w miejsce tego systemu zainstalować sobie Windowsa. Sterowania ruchami nie uświadczymy, bo sensor Kinect czy manipulatory Move i te od Wii stanowią dla Valve dotąd wyłącznie rynkową ciekawostkę.

Zamiast tego firma zainteresowała się kontrolerem korzystającym z odczytów biometrycznych (przykładowo na rozgrywkę wpływałby sposób trzymania pada), być może nawet ze specjalnym panelem dotykowym, jak również śledzeniem wzroku. Chce do tego bardziej otworzyć platformę Steam, aby każdy mógł coś do niej wnieść i może zacząć to sprzedawać. Co ciekawe, Valve przygotowuje się ponadto do ataku na rynek urządzeń przenośnych. Skoro w salonie będzie stał w sumie serwer, tak czemu wzorem NVIDII i projektu Shield nie strumieniować zaawansowanych graficznie gier do naszych rąk? Ale to dalsze plany — najpierw trzeba „wypchnąć” Steam Boksa.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.