PKO Bank Polski walczy z awarią. Nie działają przelewy i Blik (aktualizacja)

PKO Bank Polski walczy z awarią. Nie działają przelewy i Blik (aktualizacja)28.06.2021 12:10
PKO Bank Polski walczy z awarią
Źródło zdjęć: © NurPhoto via Getty Images | NurPhoto

Awaria w PKO Banku Polskim. Klienci skarżą się, że nie da się płacić przelewami ani Blikiem. Jak wynika z informacji w sieci, problemy pojawiły się tuż przed 11:00 i zaczęły mocno nasilać po 11:30.

PKO Bank Polski ma awarię, w wyniku której klienci nie mogą płacić z wykorzystaniem tradycyjnych przelewów, ani korzystać z Blika. Jak wynika z informacji w serwisie downdetector, problemy gwałtownie się nasilają i coraz więcej użytkowników raportuje usterkę.

"Nie da się zapłacić Blikiem, przelew tradycyjny też jest odrzucany!" - pisze jeden z klientów PKO Banku Polskiego. "Nie da się zapłacić za pomocą Blika, wyskakuje błąd" - zwraca uwagę ktoś inny. Równocześnie w mediach społecznościowych PKO Bank Polski nie potwierdził jeszcze awarii.

Awaria w PKO Banku Polskim, Źródło zdjęć: © downdetector
Awaria w PKO Banku Polskim
Źródło zdjęć: © downdetector

Wszystko wskazuje na to, że awaria ma charakter ogólnopolski. Raporty klientów spłynęły bowiem z szeregu miast z całego kraju, w tym z Warszawy, Krakowa, Katowic, Łodzi czy Wrocławia. Aby uzyskać dodatkowe informacje w sprawie awarii, skontaktowaliśmy się z biurem prasowym PKO Banku Polskiego. Gdy uzyskamy dodatkowe informacje, niniejsza publikacja zostanie zaktualizowana.

Aktualizacja, godz. 12:50

Otrzymaliśmy odpowiedź z biura prasowego PKO Banku Polskiego, z której wynika, że problem został już rozwiązany. "Faktycznie, przez chwilę były losowe spowolnienia niektórych funkcji w aplikacji mobilnej IKO (m.in. niektórym klientom nie wyświetlał się kod BLIK lub jego wyświetlenie trwało długo), ale w tej chwili już wszystko działa" - brzmi krótkie oświadczenie.

Aktualizacja, godz. 14:30

Jak wynika z raportów użytkowników w sieci, problemy PKO Banku Polskiego ponownie się nasilają. Tylko w ciągu kilkunastu minut do serwisu dowdetector spłynęło kolejnych kilkaset zgłoszeń awarii. "Nie działał BLIK, aktualnie w ogóle appka siadła" - pisze jeden z klientów PKO. Aby potwierdzić te doniesienia, raz jeszcze skontaktowaliśmy się z biurem prasowym banku.

Awaria w PKO Banku Polskim, Źródło zdjęć: © downdetector
Awaria w PKO Banku Polskim
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja, godz. 15:05

Wszystko wskazuje na to, że chwilowa niedyspozycja systemów PKO Banku Polskiego ponownie została już zażegnana. Z raportów w downdetector wynika, że klienci nie mają już problemów z aplikacją czy przelewami. Jak potwierdziliśmy w biurze prasowym, "mogły się jeszcze zdarzać pojedyncze błędy dotyczące tego zakresu (kody BLIK, przelewy BLIK itd.), natomiast wynikały jeszcze z ostatnich prac stabilizacyjnych"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.