PKO Bank Polski zaktualizował IKO. Ma nowy sposób na spoofing

PKO Bank Polski zaktualizował IKO. Ma nowy sposób na spoofing04.02.2022 15:36
PKO Bank Polski walczy z plagą oszustw
Źródło zdjęć: © Pixabay

Klienci PKO Banku Polskiego będą mogli sprawdzić, czy dzwoniąca do nich osoba to na pewno pracownik banku. Nowe rozwiązanie dostępne w aplikacji IKO umożliwia szybką weryfikację tożsamości konsultanta. W ten sposób instytucja chce walczyć z coraz popularniejszym spoofingiem telefonicznym.

Centrum Prasowe PKO Banku Polskiego poinformowało o najnowszym rozwiązaniu, które ma pomóc w walce z plagą groźnego i niezwykle popularnego oszustwa, jakim jest spoofing telefoniczny. Jak wielokrotnie informowaliśmy, spoofing to podszywanie się dzwoniącego pod inne numery i udawanie innych osób.

PKO Bank Polski walczy z plagą oszustw

Najczęściej oszuści podszywają się pod znane instytucje, w tym banki. W rozmowie informują o włamaniu na konto bankowe i konieczności podjęcia szybkich reakcji np. ściągnięcia aplikacji, która tak naprawdę jest złośliwym oprogramowaniem typu AnyDesk czy TeamViewer. Niekiedy oszuści próbują też wyłudzić od swoich ofiar wrażliwe dane – numer PESEL, numer i serię dowodu czy login i hasło do bankowości internetowej.

Klienci PKO Banku Polskiego, posiadający aktywną aplikację mobilną IKO będą mogli teraz dokonać weryfikacji tożsamości dzwoniącego do nich pracownika banku. Jest to rozwiązanie, które ma zwiększyć bezpieczeństwo danych i finansów oraz utrudnić oszustom podszywanie się pod instytucje.

- W kilku prostych krokach klient może potwierdzić w aplikacji IKO tożsamość pracownika banku. PKO Bank Polski jako jeden z pierwszych na polskim rynku finansowym wprowadził takie rozwiązanie, które z pewnością zdecydowanie zwiększy skuteczność walki z oszustami. Plaga spoofingu, czyli oszustwa podszywania się pod numer infolinii i pod pracowników banku wymaga praktycznych i skutecznych działań i to rozwiązanie do nich należy - informuje Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

W jaki sposób potwierdzić tożsamość pracownika banku? Podczas rozmowy z konsultantem klient otrzyma na swój telefon wiadomość (push) z danymi pracownika. W wiadomości znajdą się takie informacje jak: imię i nazwisko dzwoniącego, zajmowane stanowisko czy adres oddziału, w którym jest zatrudniony. Podczas rozmowy należy poprosić o podanie tych danych. Jeśli będą się one zgadzały, kolejnym krokiem jest ich zatwierdzenie PIN-em do IKO w ciągu dwóch minut. Umożliwi to bezpieczne kontynuowanie rozmowy z konsultantem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.