PKO Bank Polski wprowadza nowości. Sprawdź, co zmieni się w aplikacji IKO

PKO Bank Polski wprowadza nowości. Sprawdź, co zmieni się w aplikacji IKO01.04.2021 12:00
Nowości PKO BP /fot. Wojciech Strozyk/REPORTER
Artykuł sponsorowany

PKO wprowadza trzy nowe funkcje do swojej aplikacji IKO. Dwie z nich już weszły w życie, a trzecia zostanie uruchomiona 2 kwietnia.

Klienci PKO Banku Polskiego, którzy w aplikacji IKO korzystają z przelewów na numer telefonu, zyskali właśnie możliwość sprawdzenia komu mogą w ten sposób przesłać pieniądze. Wystarczy, że włączą funkcję oznaczania odbiorców przelewów BLIK w swoich kontaktach.

Użytkownicy IKO korzystający z mobilnej autoryzacji ze smartfonu wyposażonego w czujnik biometryczny, mogą teraz potwierdzać w ten sposób część operacji. Natomiast kupujący w IKO bilety komunikacji miejskiej w Warszawie, zgodnie z nowymi przepisami obowiązującymi od 2 kwietnia, będą mogli skasować bilet skanując kod QR w IKO.

  • To kolejne ułatwiające bankowanie, a jednocześnie bezpieczne i wygodne funkcje w aplikacji IKO (...) Zwłaszcza teraz w dobie pandemii mobilna bankowość i cyfrowe usługi ułatwiają użytkownikom IKO bezpieczne funkcjonowanie i pomagają zachować dystans społeczny – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego.

Jak włączyć lub wyłączyć oznaczanie odbiorców BLIK?

Aby uruchomić funkcję, użytkownicy IKO muszą rozwinąć swój profil w aplikacji i wejść w Ustawienia. Następnie należy kliknąć Ustawienia BLIK i włączyć funkcję "Oznacz odbiorców przelewów BLIK". Na liście kontaktów w swoim telefonie, użytkownicy zobaczą logo BLIKA przy osobach, które korzystają z systemu.

Potwierdzanie skaner biometryczny

Aby włączyć potwierdzanie biometrią, wystarczy w IKO rozwinąć swój profil, wejść w Ustawienia, następnie w "Biometria" oraz "Logowanie i autoryzacja". Następnie należy kliknąć "Autoryzacja operacji biometrią".

Jeżeli w czasie potwierdzania operacji potwierdzenie biometrią nie zadziała, aplikacja poprosi użytkownika o autoryzację kodem PIN. Po włączeniu autoryzacji biometrycznej, część operacji, które dotychczas były potwierdzane jedynie przyciskiem "Potwierdź" (bez PIN) w powiadomieniu push lub na ekranie - nadal będą zatwierdzane w ten sposób.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.