Plastik się przejadł, więc Samsung stawia na zakrzywione ekrany

Plastik się przejadł, więc Samsung stawia na zakrzywione ekrany29.04.2015 11:38

Samsung złapał zadyszkę i poczuł oddech konkurencji na plecach. Zyski za pierwszy kwartał nie zachwycają, spadki względem poprzedniego roku są spore. Jednak południowokoreański producent nie zamierza oddawać aktualnej pozycji i powalczy o portfele klientów za pomocą modelu Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge.

Zarząd Samsunga z pewnością wolałby nie widzieć raportów dotyczących zysków w pierwszym kwartale tego roku. Wynika z nich, że zysk netto spadł aż o 39% i wyniósł 4,63 bilionów wonów (3,35 mld dolarów). Rok wcześniej południowokoreańska firma mogła pochwalić się znacznie lepszym wynikiem, wówczas zysk netto wyniósł 7,49 bilionów wonów.

Osiągnięty rezultat jest niższy od tego zapowiadanego przez analityków, według nich Samsung miał zakończyć pierwszy kwartał z zyskiem na poziomie 4,97 bilionów wonów. Dodatkowo o 30% spadł zysk operacyjny, w tym roku wyniósł on 5,98 milionów wonów. Większy od oczekiwanego spadek dochodów spowodowany jest przez dział mobilny. W pierwszym kwartale wygenerował on tylko 2,74 bilionów, a przecież rok temu osiągnął 6,43 bilionów wonów. Różnica jest naprawdę spora i jasne jest, że Samsung musi wprowadzić większe zmiany, aby odmienić obecny trend.

Warto zwrócić uwagę, że południowokoreańskiemu producentowi udało się sprzedać więcej smartfonów od Apple. Jednak Samsung ma problem ze sprzedażą urządzeń z najwyższej półki. Sytuacja nie powinna nikogo dziwić, model Galaxy S5 nie wprowadził zbyt wiele nowych elementów względem poprzednika, a więcej punktów w testach wydajnościowych interesuje tylko ułamek klientów.

Mimo iż Samsung sprzedał więcej smartfonów od Apple, to wyników na rynku high-end może pozazdrościć. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku firma z Cupertino sprzedała 61 milionów iPhone’ów, co oznacza wzrost o 40% względem poprzedniego roku. Natomiast Samsung może pochwalić się sprzedaniem 83 milionów urządzeń. Jednak tak wysoki wynik został osiągnięty dzięki modelom z niskiej i średniej półki cenowej. Dodatkowo sprzedaż urządzeń Apple rośnie nawet w Korei Południowej, a więc mogłoby się wydawać na rynku należącym niemal tylko dla Samsunga.

Jak już wcześniej wspomnieliśmy – Samsung musi wprowadzić większe zmiany, aby odmienić obecny trend. Przykładem nowego podejście są nowe smartfony z najwyższej półki, Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge. Ich oficjalna premiera odbyła się w tym roku i to właśnie one mają przynieść poprawę wyników. Samsung chwali się, że sprzedaż Galaxy S6 Edge przekroczyła oczekiwania. W związku z tym firma zamierza zwiększyć dostawy tego modelu w drugim kwartale.

Smartfony Galaxy S6 i S6 Edge przyniosły powiew świeżości i jak najbardziej mają szanse poprawić wyniki Samsunga w drugim kwartale. W końcu zostały usunięte najczęściej wymieniane wady poprzedników. Znacząco poprawiono jakość wykonania, całkowicie rezygnując z plastiku i tandetnych ramek. TouchWiz, a więc jedna z najbardziej obciążających nakładek na Androida została odchudzona, usunięto wiele zbędnych programów, a także zadbano o optymalizację. Mimo tego Samsung może zapomnieć o osiągnięciu wyników Apple, ale z pewnością Galaxy S6 sprzeda się lepiej od swojego poprzednika.

Konkurencja jest bardzo silna, Samsung musi walczyć nie tylko z Apple, czy HTC i Sony, ale także z producentami z Chin. To właśnie takie firmy jak chociażby Xiaomi mogą okazać się przeciwnikami równie silnymi jak Apple. Chińscy producenci często oferują konkurencyjne urządzenia w znacznie niższych cenach, a czasy niskiej jakości wykonania już dawno minęły. Klientów obecna sytuacja może tylko cieszyć, silna konkurencja już sprawiła, że Samsung zmienił podejście do jakości wykonania i nakładki na Androida. Czekamy na wysłuchanie kolejnych próśb klientów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.