Płatności NFC przez telefon na szeroką skalę

Płatności NFC przez telefon na szeroką skalę15.10.2012 16:54

Płatności NFC, jeśli nie liczyć kart zbliżeniowych PayPass, to takie stworzenie, o którym dużo się mówi, ale w Polsce mało kto to widział. Ale telefony z modułem NFC są coraz popularniejsze i jest ich coraz więcej (choć są to na razie tylko topowe modele), nie ma więc żadnego powodu, aby nie zacząć z nich w naszym kraju korzystać. Ma zamiar to umożliwić Orange, o czym informował rzecznik polskiego oddziału operatora kilka dni temu. Orange ma już za sobą pierwsze kroki w kwestii płatności mobilnych, teraz chce rozwinąć skrzydła.

Usługa Orange Cash, którą operator realizuje przy współpracy z mBankiem i MasterCardem, ma być pierwszą w Polsce umożliwiającą płacenie za pomocą smartfonu na skalę masową. Na początku jednak nie będzie tak masowo, jak można by się spodziewać, bo na listę obsługiwanych modeli smartfonów trafi ich zaledwie osiem, w tym oczywiście Samsung Galaxy SIII, Nokia PureView, Lumia 610 i Sony Xperia T, S i P.

Orange Cash z punktu widzenia klienta to karta płatnicza wydana przez mBank, zapisana na karcie SIM od Orange, tożsama z MasterCard PayPass i zasilana przedpłatami. Kartą tą będzie można zapłacić także w transakcji przez Internet, a saldo i historię będzie można obejrzeć na specjalnie przygotowanym portalu. Karta domyślnie jest anonimowa, ale można będzie ją zarejestrować. Płatności można będzie dokonać za pomocą tych samych terminali, co w przypadku kart PayPass. Jest to rozwiązanie o tyle ciekawe, że jako pierwsze na świecie bazuje na modelu biznesowym, który zaakceptowało kilku partnerów — do tej pory banki działały na własną rękę.

Warto też zaznaczyć, że jeszcze niedawno chodziły słuchy o podobnym rozwiązaniu, które w życie wprowadzić mieli T-Mobile, MasterCard, mBank, Millenium, Citi Handlowy i Polbank. Ta usługa miała zadebiutować pod koniec października. PKO z kolei opracował metodę płacenia telefonem, która nie wymaga modułu NFC, ale może z niego korzystać. Aplikacja ma „podłączyć się” do konta Inteligo lub działać jako przedpłatowa portmonetka.

Z prezentacji prasowej (PDF) Orange dowiedzieć się można także kilku ciekawostek na temat stanu NFC w Polsce. Polacy korzystają z płatności zbliżeniowych nadzwyczaj chętnie. 28 banków działających w naszym kraju wydaje karty PayPass i co czwarta karta w naszych portfelach już obsługuje płatności NFC. 90 tysięcy czytników obecnych w polskich sklepach i punktach usługowych jest w stanie taką płatność przyjąć — to już 32% wszystkich terminali w kraju. Według MasterCarda PayPassem wykonujemy ponad 10% wszystkich transakcji kartowych.

Szczegóły oferty już pojawiły się na Orange.pl/OrangeCash i mBank.pl/orangecash. Listę miejsc, gdzie można zapłacić zbliżeniowo, znajdziemy na PayPass.pl.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.