PlayStation 2 obchodzi 20. urodziny. Z tej okazji – statystyki

PlayStation 2 obchodzi 20. urodziny. Z tej okazji – statystyki04.03.2020 22:03

Dzisiaj, 4 marca 2020 r., PlayStation 2 obchodzi swoje 20. urodziny. Tak, legendarna czarnula zadebiutowała na rynku 4 marca 2000 r. Fakt faktem miało to miejsce jedynie w Japonii, podczas gdy mieszkańcy Ameryki Płn. musieli czekać do października, a Europy i Australii – listopada. Niemniej powszechnie przyjęło się celebrować właśnie datę marcową.

Firma Statista przygotowała z tej okazji zestawienie 12 najlepiej sprzedających się konsol wszech czasów. Jak wiadomo, dla PS2 jest to ranking niezwykle prestiżowy, wszak zajmuje w nim pozycję numer jeden – z imponującym wynikiem 155 mln sprzedanych sztuk.

Co ciekawe, jeśli jakiś sprzęt w najbliższej przyszłości prześcignie PS2, to będzie to... PlayStation 4. Według Statisty, na koniec 2019 r. wciąż najnowszą konsolę Sony zakupiło 108,9 mln ludzi. A trzeba pamiętać, że jest ona cały czas produkowana i zapewne znajdzie jeszcze wielu swych amatorów. Na pozycji trzeciej ląduje PlayStation 1, osiągając rezultat na poziomie 102,5 mln.

Dopiero na czwartej lokacie ląduje sprzęt spoza obozu Sony, a mianowicie rewolucyjne w swoim czasie Nintendo Wii (101,5 mln). Zaraz potem jednak znów widzimy dzieło tokijskiej spółki – PlayStaton 3 (87,4 mln), która nieznacznie, ale jednak poradziła sobie z Xboksem 360 (85,8 mln). I jak tu zwątpić w legendę (i siłę przebicia) marki PlayStation? – chciałoby się zapytać.

Legendarna PS2, choć zastąpiona w listopadzie 2006 r. przez PS3, w niektórych regionach, przede wszystkim Ameryce Płd., produkowana była aż do końca roku 2013. W międzyczasie doczekała się zmniejszonego względem oryginału modelu typu Slim, i to w dwóch odmianach, a także kilku nietypowych wariacji, w tym telewizora Bravia KDL-22PX300, gdzie wystąpiła jako integralny element konstrukcji. Oficjalnie na tę konsolę wydano ponad 3,8 tys. gier, sprzedając 1,5 mld ich kopii.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.