PlayStation 4 zapowiedziane, w sklepach na gwiazdkę

PlayStation 4 zapowiedziane, w sklepach na gwiazdkę21.02.2013 03:30

Tak jak można się było tego spodziewać, Sony zapowiedziało konsolę PlayStation 4, która powinna pojawić się w sklepach w sam raz na nadchodzącą gwiazdkę. Firma przyjęła strategię podobną do tej Nintendo w przypadku Wii U — na początek pokazano nowego pada DualShock 4, pomówiono o możliwościach sprzętu, grach oraz planach na przyszłość, nie zaprezentowano jednak samej konsoli, ani nie ujawniono jej przewidywanej ceny rynkowej.

Zabrakło także dokładnej specyfikacji. Wspomniano o CPU z rodziny x86 o 8 rdzeniach, na jednej kości z mocnym GPU (całkowita wydajność około 2 teraflopsów) oraz 8GB pamięci GDDR5. Będzie też dysk twardy. Bez szczegółów podkreślono, że obsługę wielu ważnych funkcji rozwiązano od strony sprzętowej, dzięki czemu konsola po włączeniu będzie natychmiastowo gotowa do pracy, grę rozpoczniemy tam, gdzie ją skończyliśmy, a treści z PlayStation Network pobierane będą w tle — nawet po wyłączeniu urządzenia. Prototyp PlayStation 4 ma na tyle mocy, że bez problemu radzi sobie z demkiem Unreal Engine 4 i innymi nowoczesnymi silnikami do produkcji gier. Profil gracza powiązany zostanie blisko z serwisami społecznościowymi, dostępny będzie z poziomu urządzeń przenośnych oraz PlayStation Vita. Pozycje wyświetlane w menu głównym dopasują się do preferencji na bazie zebranych o osobie informacji, a system może też zacząć ściągać jakąś grę, film czy muzykę zanim w ogóle zorientujemy się, że chcielibyśmy to zrobić... Naturalnie zobaczymy aplikacje różnych dostawców multimediów.

[1/2]
[2/2]

Zanim ujawniono producentów wspierających sprzęt, najpierw więcej uwagi poświęcono kontrolerowi. DualShock 4 ma być nieco szerszy, mieć mniejsze opóźnienie na linii gracz — telewizor, ulepszony system wibracji oraz gałki analogowe, dostanie powierzchnię dotykową na froncie, kolorowe światełko używane przy współpracy z nową kamerką i wyłapywaniem ruchów w 3D (rozwinięcie pomysłu znanego z Move), a także bardzo ciekawy przycisk Share. Umożliwi on nie tylko natychmiastowe podzielenie się ze światem zrzutami ekranów z gier, ale również szybkie upublicznianie fragmentów rozgrywki w formie klipów wideo, a nawet strumieniowanie rozgrywki na żywo do Internetu. Naturalnie maczało w tym palce kupione przez Sony w zeszłym roku za 380 milionów dolarów Gaikai.

Technologia strumieniowania z chmury (oficjalnie już PlayStation Cloud) wykorzystana zostanie także na kilka innych ciekawych sposobów. Po pierwsze w ramach swoistej wstecznej kompatybilności, do tego nie tylko w przypadku tytułów dostępnych na PlayStation 3, lecz także konsol wcześniejszych — bez problemu pogramy w klasyki. Nowe gry w cyfrowej formie zaś będzie można natychmiastowo uruchomić i sprawdzić (należy myśleć o tym jako o czasowo ograniczonych demkach), a po dokonaniu zakupu niemal od razu rozpocząć zabawę w pełną wersję, podczas gdy potrzebne pliki ściągane będą w tle. Wzrośnie znaczenie PlayStation Vita, bo dzięki opcji Remote Play PS4 może serwować gry, muzykę lub filmy bezpośrednio do rąk, kiedy telewizor jest akurat zajęty przez innego domownika. Warto wspomnieć jeszcze o ciekawym systemie pomocy — jeśli na to pozwolimy, znajomi będą informowani o naszych kłopotach w grach, mogąc w każdej chwili dołączyć do nas, podrzucić przydatny przedmiot, zostawić komentarz albo nawet przejąć zdalnie sesję, by przejść za nas kłopotliwy fragment.

PlayStation 4

Firma otworzyła się na deweloperów i twórcy gier to potwierdzają. Nie tylko zaprezentowano Killzone: Shadow Fall, nastawione na rywalizację w grupie wyścigi DriveClub ojców serii MotorStorm, sympatyczną zręcznościówkę Knack japońskiego studia Sony, Infamous: Second Son utalentowanego Sucker Punch, ale PlayStation 4 ma też czasową wyłączność na projekt The Witness z nurtu tzw. Indie, kolejne dzieło ludzi odpowiedzialnych za platformówkę Braid. Producenci Heavy Rain szykują nowy tytuł na fantastycznie oddającym ludzkie twarze silniku graficznym, Media Molecule myśli o następnej po LittleBigPlanet wielkiej rzeczy (z wykorzystaniem kontrolera Move do robienia trójwymiarowych obiektów), Capcom na bazie świeżej technologii Panta Rhei szykuje następcę Dragon's Dogma o roboczej nazwie Deep Down, Square Enix na E3 chce zapowiedzieć kolejne Final Fantasy, Ubisoft chwali się niepokojącym Watch Dogs, zaś Activision projektem Destiny, z dodatkową zawartością tylko na PS4. I na koniec prawdziwa bomba — Blizzard głównie z myślą o nowej konsoli Sony przepisuje Diablo III, dorzucając do zabawy tryb współpracy na 4 osoby. Produkcja ukaże się również na PS3, ale to na PlayStation 4 wyglądać będzie najlepiej.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.