PlayStation 5 może zadebiutować w dwóch wersjach. Ponoć to sposób na wysoką cenę

PlayStation 5 może zadebiutować w dwóch wersjach. Ponoć to sposób na wysoką cenę01.03.2020 08:01

W 2020 r. Sony wyda nie jedną, lecz dwie konsole z rodziny PlayStation 5, a mianowicie wersję regularną i wydajniejszą Pro. Według doniesień, miałoby to rozwiązywać problem wysokiej ceny urządzenia.

Informacja o dwóch wersjach PS5 pochodzi z forum NeoGAF. Odpowiada za nią niejaki VFXVeteran. Choć w pierwszej chwili doniesienia anonimowego internauty można potraktować z przymrużeniem oka, warto wiedzieć, że wcześniej ten człowiek zdradził już kilka zakulisowych informacji z obozu Sony, choćby tych dotyczących specyfikacji. I jego słowa okazywały się prawdą.

Jak twierdzi tym razem, PlayStation 5 pojawi się w sklepach od razu w dwóch wersjach. Jednej o wydajności około 12 TFLOPs, konkurującej bezpośrednio z Xboksem Series X, drugiej zaś – 9 TFLOPs, a więc zauważalnie słabszej, ale co za tym idzie tańszej.

Cena to wciąż priorytet dla większości nabywców, a konkurencja zdaje się to rozumieć

Głównym powodem podjęcia decyzji o fragmentacji platformy ma być wysoka cena nominalnego wariantu PS5, który – wedle najświeższych pogłosek – może kosztować nawet 600 dol. Niebagatelne znaczenie ma ponadto, że konkurencyjny Microsoft ponoć już od dawna pracuje nad więcej niż jednym Xboksem nowej generacji. Zresztą, to akurat sugeruje samo nazewnictwo: Xbox serii X, czyli gdzieś mogą czaić się także inne serie.

Jak udało się ustalić redakcji dobrychprogramów, rozmawiając z zaprzyjaźnionymi deweloperami, akurat dwie różne specyfikacje nowego Xboksa są bardziej niż prawdopodobne. Bo zestawy deweloperskie także są w dwóch wariantach.

Xbox One X również ma swój oddzielny devkit, choć to o tyle zrozumiałe, że został wydany znacznie później niż pierwotny model
Xbox One X również ma swój oddzielny devkit, choć to o tyle zrozumiałe, że został wydany znacznie później niż pierwotny model

Jasnym jest, że gdyby Microsoft faktycznie przygotował ekonomiczną konsolę nowej generacji, a Sony – nie, to właśnie firma z Redmond przejęłaby lwią część zainteresowania klienta masowego. Co prawda wiele mówi się o tym, że w czasach topowych smartfonów za ponad 1 tys. dol. klienci mają poluzowaną granicę tolerancji, ale jednak w bezpośrednim porównaniu wygra tańszy.

Zwłaszcza, że konsola to taki rodzaj sprzętu, który często kupuje się pod wpływem chwili; jako prezent dla dziecka czy drugorzędne akcesorium gospodarstwa domowego. Zdecydowanie nie ma tu takiego splendoru jak przy smartfonach z najwyższej półki.

Tańszy model to marzenie marketingowców

Co więcej, pojawienie się tańszego modelu to strzał w dziesiątkę z punktu widzenia marketingu. Można bowiem prezentować spektakularne funkcje wersji wiodącej, a jednocześnie chwalić się ogólnie pojętą przystępnością. W przeszłości bywały z tym problemy. Dochodziło na przykład do tego, że prezentując podczas E3 2013 gry na nadchodzący wówczas sprzęt, Xboksa One, Microsoft musiał posiłkować się wydajnymi pecetami.

Słynne zdjęcie "Xboksa One" na E3 2013
Słynne zdjęcie "Xboksa One" na E3 2013

Otrzymawszy bezkompromisowy model właściwej konsoli, producenci nie będą musieli uciekać się do sztuczek takich jak powyższa, a to, że będzie stanowić mniejszy proc. ogólnej sprzedaży pomińmy. Pewien niepokój budzi co najwyżej budowana obecnie wokół nowej generacji atmosfera. Tu słyszymy o ray tracingu, tam o 120 kl./s i 4K, a tymczasem – odchudzanie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.