Po kawę z iPhonem, czy Androidem?

Po kawę z iPhonem, czy Androidem?07.12.2011 13:48

Jaki jest związek między produktami Apple a Starbucksem? W polskich realiach, po zaciągnięciu kredytu na MacBooka, do Starbucksa po kawę za 15 zł chodzi się bardziej dla rytuału niż smaku i wygody, czemu pewnie możnaby poświęcić niejedną magisterkę z socjologii. Związek między tymi markami ciekawie ilustruje opublikowane właśnie przez Starbucksa podsumowanie roku z płatnościami za kawę przy pomocy aplikacji mobilnych.

Starbucks chwali się, że w ciągu niecałego roku liczba mobilnych transakcji przekroczyła 26 milionów, a klienci za pomocą aplikacji wydali 110,5 mln dolarów. Imponujący wynik, który pokazuje że lajfstajl klientów Starbucksa i Apple ewidentnie się przenika, a pomysł na kawę z App Store trafił na podatny grunt. Nie można oczywiście zapominać, że Starbucks ma też aplikację na Androida i tu dochodzimy do najbardziej interesującej kwestii - kto wydaje więcej na kawę w Starbucksie, użytkownicy iPhonów, czy posiadacze smartfonów z Androidem, jak sądzicie?

Swoją drogą, Starbucks ma też inną ciekawą aplikację, z której skorzystać mogą i polscy użytkownicy. Starbucks Cup Magic to proste zastosowanie augmented reality - kiedy skierujemy kamerę telefonu na kubek z kawą, obok niego pojawią się świąteczne zwierzątka wchodzące z nim w interakcję. Dla tych, którzy nie wejdą z Androidem do Starbucksa w obawie przed linczem, małe wideo.

Warto tym ciekawostkom nadać też pewnej perspektywy - elektroniczne karty przedpłacone (bo tym w istocie jest aplikacja Starbucksa) wygenerowały póki co mikroskopijną część z ponad 2 mld dolarów przychodu z tradycyjnych (plastikowych) kart podarunkowych. Oczywiście, płatności mobilne nie są jeszcze dostępne wszędzie (w Polsce oczywiście jeszcze nie, poza Stanami i Kanadą plany wprowadzenia obsługi takich płatności dotyczą w tej chwili wyłącznie Starbucksów w Wielkiej Brytanii) i jakby nie patrzeć, to póki co raczej ciekawostka zoologiczna. Niemniej, mamy już na tym polu sporą rywalizację i pytanie, co okaże się bardziej przekonujące dla użytkowników - elektroniczne karty przedpłacone w stylu Starbucksa, rozwiązania pośrednie w stylu Google Wallet, czy może jednak znane marki MasterCard i VISA, które zjednoczą się wokół jeszcze innej platformy. Szkoda, że w Polsce możemy patrzeć na takie trendy wyłącznie przez szybkę.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.