Po prąd do Netii, po kredyt do Google'a?

Po prąd do Netii, po kredyt do Google'a?10.10.2012 11:41

To, że duże firmy działają na więcej niż jednym rynku, już właściwie nikogo nie dziwi, choć niekiedy zestawienie pól działalności bywa zaskakujące — na przykład Samsung robi telefony i tankowce, BASF produkuje kosmetyki, leki i poszycia samolotów, Amazon jest gigantem handlu i przetwarzania w chmurze, a Poczta Polska dostarcza przesyłki i świadczy usługi bankowe. Nie powinno więc dziwić, że Netia zamierza sprzedawać energię elektryczną, a Google udzielać kredytu.

Dla Netii współpraca z RWE Polska (RWE jest trzecim w Europie dostawcą energii elektrycznej i szóstym gazu) jest dość logicznym kierunkiem rozwoju, bo dostarczanie klientom dostępu do Internetu czy usług telekomunikacyjnych podobno z punktu widzenia biznesowego niewiele się różni od dostarczania prądu. Spółka liczy na znaczny wzrost przychodów w ciągu najbliższych dwóch lat. Na razie szykowana jest oferta dla małych i średnich firm, czyli odbiorców zużywających do 50 MWh rocznie. Cena ma być konkurencyjna i niezmienna do 2014 roku, będzie można skorzystać z elektronicznego biura obsługi klienta, a gratis Netia dorzuci miesiąc usług telekomunikacyjnych. Z oferty Netii będzie można skorzystać wszędzie, poza Warszawą. Liberalizacja sektora energetycznego stwarza szerokie możliwości w tym zakresie i spółka nie wyklucza, że w przyszłości zajmie się także dostarczaniem gazu do naszych mieszkań.

Google na razie przygotował ofertę kredytową dla reklamodawców, czyli typowo biznesową. Właśnie zakończył się program pilotażowy i już wkrótce klienci Google'a będą mogli ubiegać się o kredyt na sfinansowanie kampanii reklamowej. Przykładowo pożyczka na AdWords Business będzie oprocentowana na poziomie między 8,99% a 18,99%. Jest to o tyle istotne, że według analiz stąd już tylko krok do przygotowania oferty dla klientów indywidualnych. Z finansami indywidualnych klientów Google ma zresztą już trochę do czynienia za sprawą usługi Google Wallet.

Firmy telekomunikacyjne i świadczące usługi internetowe cieszą się ogromnymi bazami użytkowników. Skoro nawet najmniejszy operator komórkowy w Polsce ma więcej klientów od największego banku, nie powinno dziwić, że firma o takim profilu działalności chce dotrzeć do odbiorców z usługami spoza swojej „szufladki”. Dodatkowo firmy pokroju Google'a czy Facebooka mają mnóstwo informacji na temat swoich użytkowników i bez korespondencji z urzędem skarbowym wiedzą, z jakim klientem mają do czynienia. Oczywiście każdy kij ma dwa końce i trzeba się zastanowić czy chcemy powierzyć finanse firmie, która już i tak ma dostęp do naszej aktywności w Sieci?

Jeśli chodzi o prąd, rozwiązanie rzeczywiście może okazać się wygodniejsze, zwłaszcza jeśli będziemy mogli skorzystać z elektronicznego biura obsługi i lepiej kontrolować swoje rachunki. Magyar Telekom, na którym wzorować się chce Netia, radzi sobie dobrze i Węgrzy nie narzekają na to, że płacą jeden rachunek za prąd i telefon.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.