Po testach w Polsce, Messenger Day dostępny już na całym świecie

Po testach w Polsce, Messenger Day dostępny już na całym świecie09.03.2017 23:19
Mariusz Błoński

Facebook postanowił skopiować kolejną funkcję z konkurencyjnych serwisów społecznościowych. Tym razem, po szeroko zakrojonych testach prowadzonych m.in. w Polsce, w Messengerze oficjalnie pojawiło się narzędzie Messenger Day. To nic innego jak klon Snapchat Stories, z kilkoma ciekawymi rozszerzeniami. Celem Messenger Day ma ponoć być nie tyle stworzenie historii o tym, co się robiło w ciągu dnia, ale zachęcenie znajomych do kontaktu czy to za pomocą Messengera, czy też do umówienia się na spotkanie.

Główna zasada działania Messenger Day jest podobna do Snapchat Stories. Z serii zdjęć i krótkich filmów możemy ułożyć historię, która zniknie po 24 godzinach od umieszczenia. Tutaj chodzi o dzisiaj. Nie o wczoraj, nie o jutro. Dwie główne funkcje to: 1) określam kontekst, bo lepiej mi się będzie rozmawiało, gdy ludzie będą wiedzieli gdzie jestem i co robię, 2) pokazuję, co mam zamiar zrobić z resztą dnia, na przykład „nudzę się i chcę wyjść na kawę” albo „chcę iść do kina”, więc robię zdjęcie, by sprawdzić, którzy z moich przyjaciół zaangażują się we wspólne planowanie, bo planowanie to jedna z kluczowych możliwości tej aplikacji – mówi David Marcus, wiceprezes Facebooka ds. komunikatorów.

Historie stworzone w ramach Messenger Day pojawiają się na samej górze, nad listą znajomych z Messengera. Prezentowane są w formie wyraźnie wyróżniających się prostokątów z fragmentem historii. Układają się od najnowszej do najstarszej, dzięki czemu najłatwiej skomunikować się nam ze znajomymi, którzy swoje historie opublikowali niedawno. Aplikacja pozwala na wysłanie prywatnej wiadomości do autora historii lub szybkie umieszczenie predefiniowanej odpowiedzi, w rodzaju „wow” czy „haha”. Nawiązanie kontaktu jest więc łatwiejsze niż w Snapchacie. Messenger Day ma też pewną istotną przewagę nad Snapchat Stories. Na bieżąco widzimy, czy znajomy, który zamieścił swoją historię, jest w tej chwili aktywny i można z nim od razu porozmawiać.

Tworzone historie są domyślnie widoczne dla wszystkich znajomych z Messengera z wyjątkiem tych, których określimy jako blokowanych. Można też stworzyć osobną listę osób uprawnionych do przeglądania wydarzeń z Day. Na dole aplikacja pokaże nam zaś twarze znajomych, którzy obejrzeli naszą historię. Oczywiście wykonane zdjęcia można wzbogacić o tekst, rysunki, animacje i wiele innych efektów oferowanych przez ponad 5000 filtrów.

Unikatowym mechanizmem Messenger Day jest możliwość przypisania historii do jednej z wielu kategorii, takich jak „Kto idzie na kawę?”, "Jedziemy na wycieczkę”, "Kino wieczorem?” i wielu innych, które możemy sami tworzyć. W ten sposób umieszczając historię możemy jednocześnie potraktować ją jako zaproszenie znajomych do spotkania się w świecie rzeczywistym. Oczywiście to samo można zrobić za pośrednictwem Facebooka, ale Messenger Day ma pewną przewagę w czasach, gdy online'owa popularność jest dla wielu osób wyznacznikiem ich wartości. Otóż, w przeciwieństwie do Facebooka, wszelkie odpowiedzi udzielone za pośrednictwem komunikatora są prywatne, a nasze zaproszenie po jakimś czasie zniknie. Znajomi się zatem nie dowiedzą, jeśli nikt nie odpowie na nasze zaproszenie.

Na razie możliwości edycji grafiki w Messenger Day nie są tak rozbudowane jak u konkurencji, z funkcji tej nie mogą korzystać też profile firmowe. Jednak Facebook widzi w niej dodatkowe źródło przychodów i nie wyklucza umieszczania reklam w Messenger Day czy udostępnienia jej firmom korzystającym z serwisu społecznościowego. Niewątpliwie też wzbogaci swoją aplikację w przynajmniej takie możliwości edycji zdjęć, jakie oferuje konkurencja. W końcu w dobie kultury obrazkowej brak śmiesznego filtra czy kolorowej animacji przynosi wstyd i jest niewybaczalnym błędem.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.