Pocztex Mobile - nowa aplikacja do śledzenia paczek w telefonie

Pocztex Mobile - nowa aplikacja do śledzenia paczek w telefonie16.10.2023 13:32
Poczta Polska uruchomiła aplikację Pocztex Mobile
Źródło zdjęć: © Getty Images

Poczta Polska wprowadza nową aplikację Pocztex Mobile, która umożliwia śledzenie przesyłek Pocztex oraz ich obsługę z poziomu smartfonów. To bez wątpienia duże ułatwienie dla klientów, którzy dotychczas mogli śledzić swoje paczki wyłącznie z poziomu strony internetowej.

Aplikacja Pocztex Mobile oferuje użytkownikom dostęp do informacji na temat wszystkich przesyłek Pocztex, które są powiązane z numerem telefonu użytkownika. Obejmuje to przesyłki, które zostały nadane do użytkownika (zakładka "śledź"), jak i te, które sam wysłał (zakładka "nadaj"). Użytkownik ma również możliwość sprawdzenia, gdzie aktualnie znajdują się przesyłki jego bliskich i znajomych. Dodatkowo, w aplikacji można znaleźć informacje o już odebranych przesyłkach (zakładka "archiwum"), które były wcześniej śledzone za pomocą aplikacji.

Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej, podkreśla, że Poczta Polska stara się być jak najbliżej swoich klientów, a większość z nich korzysta z urządzeń mobilnych. "Uruchomienie aplikacji Pocztex Mobile to kolejne ułatwienie dla osób korzystających z usług Poczty Polskiej (...) Teraz dajemy klientom aplikację, dzięki której mogą zarządzać wszystkimi swoimi przesyłkami kurierskimi, obsługiwanymi przez Pocztę Polską. Będziemy ją sukcesywnie rozwijać o nowe funkcjonalności. W ten sposób przeniesiemy usługi pocztowe na urządzenia mobilne, z których korzystamy każdego dnia."

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pocztex Mobile umożliwia również wyszukiwanie kodów pocztowych, placówek pocztowych, punktów partnerskich oraz automatów paczkowych Pocztex Automat, które umożliwiają odbiór i nadanie przesyłek na terenie całego kraju. Aplikacja oferuje także funkcję automatycznego uruchomienia nawigacji, która kieruje użytkownika do wyżej wymienionych miejsc.

Osoby, które mają pytania dotyczące korzystania z aplikacji Pocztex Mobile lub usługi kurierskiej, mogą skorzystać z bazy odpowiedzi (zakładka "pomoc") lub skontaktować się z konsultantami Poczty Polskiej - telefonicznie lub za pośrednictwem maila.

Aby skorzystać z aplikacji, konieczna jest wcześniejsza rejestracja - ustanowienie hasła i loginu, podanie danych kontaktowych, akceptacja regulaminów i logowanie - za pośrednictwem maila hasła lub poprzez konta Google, Apple, Facebook lub Envelo. Jeśli podczas rejestracji użytkownik poda swój numer telefonu, informacje o jego przesyłkach pojawią się w aplikacji automatycznie. W przeciwnym razie, użytkownik może wyszukać przesyłki i nimi zarządzać, wpisując ich numer.

Aplikacja jest bezpłatna i nie zawiera reklam, chyba że użytkownik wyrazi zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych. Brak zgody na otrzymywanie takich komunikatów nie blokuje jednak możliwości korzystania z aplikacji. Dla osób, które pobrały aplikację i założyły konto, ale z różnych powodów nie mają dostępu do telefonu, a chcą korzystać z funkcjonalności Pocztex Mobile, Poczta Polska uruchomiła stronę aplikacja.pocztex.pl. Strona ta ma taką samą funkcjonalność jak aplikacja mobilna i można się do niej zalogować za pomocą tych samych danych.

Poczta Polska planuje rozwijać aplikację Pocztex Mobile. W przyszłości systematycznie będą się w niej pojawiać nowe funkcjonalności, w tym możliwość nadawania przesyłek.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.