Polacy chcą Internetu bez telefonu, telewizji i antywirusa

Polacy chcą Internetu bez telefonu, telewizji i antywirusa23.07.2014 20:17

Trudno znaleźć osobę, która jest zadowolona z tego, że do łącza internetowego musi obowiązkowo dokupić usługi telefoniczne, telewizję, dopłaca kilka złotych za oprogramowanie zabezpieczające, a jako wisienkę na torcie dostanie płatny dysk w chmurze albo skrzynkę pocztową. Najbardziej lubimy oferty uczciwe, w których płacimy za to i tylko za to, co dostaniemy, a najlepiej jest jeśli usługa nie jest za droga.

Te oczywiste dla wielu stwierdzenia zostały potwierdzone przez wyniki ankiety przeprowadzonej przez Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w lipcu tego roku. Przedmiotem badania były preferencje obecnych i byłych użytkowników Neostrady, ale w ogólnym ujęciu można rozciągnąć je na ogół abonentów polskich telekomów.

Nie powinno nikogo dziwić, że zdecydowana większość ankietowanych (ponad 80%) nie zgadza się z wymogiem kupowania dodatkowych usług przy okazji zawierania umowy na łącze internetowe. Najczęściej, bo w 58% przypadków, jako taki niechciany dodatek związani z Neostradą wskazywali abonament telefoniczny lub opłatę za utrzymanie łącza. Byli abonenci Neostrady również najczęściej (51%) jako najmniej lubiane wskazywali nieodłączne usługi dodatkowe. Nie da się ukryć, że mimo wysiłków operatorów wymyślających coraz to nowe łączone oferty, klienci wcale nie szaleją za tym modelem sprzedaży.

Badanie wykazało, że 75% respondentów, którzy obecnie korzystają z Neostrady, ma również telefon stacjonarny u tego samego operatora, pozostałe 25% zaś płaci jedynie za utrzymanie łącza. 20% posiadających telefon stacjonarny płaci za niego, choć wcale z niego nie korzysta. Ponad połowa jest gotowa zrezygnować z telefonu stacjonarnego, gdyby nie to, że zamiast za telefon musieliby płacić za utrzymanie łącza – czyli w zasadzie za usługę zupełnie w oczach klientów zbędną, podnoszącą tylko koszty i nieuczciwą. Przeciwna tej polityce jest między innymi Anna Streżyńska, była prezes UKE:

Problemem usługi Neostrada nie jest koszt utrzymania łącza tylko sposób wykorzystywania go w marketingu oraz dość wysokie sumaryczne koszty usługi detalicznej. Zamiast obniżenia sumarycznej ceny usługi operatorowi wygodniej jest koncentrować uwagę publiczności na narzuconej przez regulatora opłacie za utrzymanie łącza, za pomocą której usprawiedliwia poziom łącznych kosztów świadczenia internetu klientom.

Dlaczego abonenci rezygnują z danego łącza? Na przykładzie Neostrady widać, że podstawowym powodem jest za wysoka cena abonamentu. 39% byłych abonentów Neostrady porzuciło ją właśnie dlatego, że była za droga. Opłata za utrzymanie łącza jest drugim najczęściej podawanym powodem (38%), na trzecim zaś miejscu jest bolączka niemal każdego operatora – jakość usług. Zbyt wolne łącze to czynnik decyzyjny dla 29% ankietowanych. Na dalszych pozycjach znalazły się: zmiana miejsca zamieszkania (24%) i kiepska obsługa klienta (23%)

Oczywiście Neostradę wypada zastąpić innym łączem. Wśród ankietowanych, którzy się z Neostradą rozstali, najczęściej wybór padał na dostawcę osiedlowego (32%). Najpoważniejszym konkurentem Orange w tej dziedzinie jest Netia (20% wskazań), dalej UPC (18%), Vectra (11%), Multimedia (8%) i Dialog (2%).

Miejmy nadzieję, że telekomy wyciągną wnioski i zadbają o to, by ich oferty były proste, uczciwe i oczywiście przystępne cenowo. Tego właśnie chcą nabywcy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.