Polska aplikacja ma pomóc w walce z depresją. Wesprze ją sztuczna inteligencja

Polska aplikacja ma pomóc w walce z depresją. Wesprze ją sztuczna inteligencja16.03.2021 20:18
fot. Pexels

Helping Hand to polska aplikacja, która startowała jako wsparcie dla osób uzależnionych od alkoholu. Teraz jej twórcy chcą, by działała w kilku obszarach dotyczących zdrowia psychicznego i pomogła w leczeniu depresji, stanów lękowych czy zaburzenia odżywiania. Ma też stanowić wsparcie w kwestiach wypalenia zawodowego czy stresu.

Rozmawiamy z inwestorami, którzy są gotowi nas wesprzeć nie tylko finansowo, ale zaoferują również know-how – kontakty, doświadczenie i wiedzę. W kolejnym etapie zamierzamy zmienić formę działalności na spółkę akcyjną i będziemy rozważać debiut na rynku NewConnect, powiedział Bernard Gołko, dyrektor ds. technologii w Helping Hand.

W najbliższych tygodniach twórcy aplikacji chcą pozyskać ok. 2 mln złotych, m.in. na rozwój silnika platformy bazującego na sztucznej inteligencji. Zadaniem algorytmu SI będzie m.in. pomoc w optymalnym doborze terapeuty do pacjenta oraz przewidywanie nawrotu choroby.

[facebook=https://www.facebook.com/dobreprogramy/posts/10158193040155686]

Pomysł na rozwój aplikacji pojawił się wraz z postępowaniem pandemii koronawirusa. Okazało się, że COVID-19 przyczynił się także do nagłego pogorszenia stanu zdrowia psychicznego wielu ludzi. Świadczy o tym, chociażby wzrost liczby zwolnień L4 związanych z depresją. Odsetek takich zwolnień wzrósł aż o 40 proc. rok do roku, wskazał Gołko.

Wiele osób wciąż wstydzi się przyznać do problemów czy udać się do specjalisty w obawie przed komentarzami rodziny, sąsiadów, czy kolegów z pracy. Problem ten jest szczególnie widoczny w małych miejscowościach, na co zwrócili uwagę twórcy Helping Hand.

Nasza platforma jest szansą dla takich osób na dostęp do najlepszych specjalistów, a dla terapeutów z mniejszych miejscowości na pozyskanie nowych pacjentów. Działamy więc w trybie zero waste, równoważąc dostęp tak do klienta, jak i do terapeutów, zaznacza Gołko.

Dodał również, że aplikacja zbiera tylko kluczowe dane i dba o ich zabezpieczenie. Jeżeli taka jest decyzja pacjenta, to terapeuta nie pozna nazwiska pacjenta ani nie zobaczy jego twarzy. Specjalista ma jednak możliwość reakcji, np. gdy uzna, że pacjent ma myśli samobójcze. W takim przypadku może wezwać pogotowie ratunkowe, korzystając z dostępnego w aplikacji przycisku alarmowego.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.