Ponad 3 miliony linii szerokopasmowych w Polsce

Ponad 3 miliony linii szerokopasmowych w Polsce16.05.2007 13:27

Firma Ciscozaprezentowała dziś w Warszawie wyniki raportu Broadband Barometer,pierwszego z cyklu badań zrealizowanych przy współpracy z firmą IDC. Analiziepoddano wszystkie aspekty związane z szerokopasmowym dostępem doInternetu w Polsce i innych krajach Europy, od liczby użytkowników,wykorzystywanych technologii, dostawców sygnału i proponowanychprzez nich cen, do rodzaju treści wyszukiwanych w Internecie. Z badań wynika, że rynek dostępu do Internetu Polsce rozwija sięniezwykle dynamicznie, pod koniec 2006 roku do Internetupodłączonych było 3,19 miliona linii szerokopasmowych. Od styczniado czerwca 2006 roku liczba użytkowników szerokopasmowego Internetuwzrosła o 20 procent. Przyczynami tak dynamicznego wzrostu sąprzede wszystkim spadek taryf usług telekomunikacyjnych i dużaróżnorodność ofert. Najbardziej aktywną grupą korzystającą z szerokopasmowego dostępudo Internetu są użytkownicy indywidualni, którzy wykorzystują 80 %wszystkich łączy szerokopasmowych. Wzrost zainteresowania dostępemdo Internetu jest widoczny również wśród sektora biznesowego, aszczególnie wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Na uwagęzasługuje też sięgający 90 % odsetek urzędów administracjipublicznej wykorzystujących szerokopasmowy Internet. Wciążodnotowywany jest niski poziom dostępu do Internetu wśród szkół,oceniany na zaledwie 40 procent. Najpopularniejszą technologią, z której korzystają polscyinternauci jest xDSL. Wykorzystuje ją 57 procent użytkownikówInternetu w Polsce. Kolejny pod względem popularności jest dostęppoprzez sieć telewizji kablowych i sieci LAN. W badanym okresie,Internauci najchętniej korzystali z łączy o przepustowości 512Kbps. Połączenia o niższej przepustowości zaczynają znikać zrynku. Badania przeprowadzone przez IDC wspólnie z Cisco pokazują, żeliczba użytkowników korzystających z szerokopasmowego dostępu doInternetu rośnie. Jednocześnie można zauważyć, że na internetowejmapie Polski wciąż są białe plamy. Są to głownie małe ośrodkimiejskie oraz obszary wiejskie - mówi Magda Borowik z firmyIDC. Liczymy na to, że wyniki badań zainicjują dyskusję nadmożliwościami poprawy obecnej sytuacji, zwłaszcza w takichistotnych z punktu widzenia rozwoju sektorach jak szkolnictwo.- dodaje Borowik. Raport Broadband Barometer opracowany wspólnie przez firmy Cisco iIDC powstał na podstawie wywiadów przeprowadzonych w jednostkachadministracji publicznej i z dostawcami dostępu do Internetu.Uwzględniono również dane zgromadzone przez firmyteleinformatyczne, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz kwartalneraporty Głównego Urzędu Statystycznego. Podobne badaniaprzeprowadzono w Bułgarii, Czechach, Rumunii, Turcji i na Węgrzech.Badanie objęło analizę porównawczą dwóch okresów - porównano stanna koniec czerwca 2006 oraz koniec grudnia 2006.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.