Potężna awaria OVH, brak zasięgu w telefonach komórkowych (aktualizacja)

Potężna awaria OVH, brak zasięgu w telefonach komórkowych (aktualizacja)19.11.2021 09:50
Awaria OVH
Źródło zdjęć: © downdetector

Trwają poważne utrudnienia, prawdopodobnie w wyniku awarii OVH. Brak zasięgu zgłaszają m.in. abonenci sieci Play, Plus, Orange i T-Mobile. Nie działa także internet UPC czy usługi banku ING. OVH zaprzecza, że jego awaria ma związek z awarią w Play.

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, trwa potężna awaria chmury OVH i to prawdopodobnie w jej wyniku nie działa szereg usług i serwisów internetowych. W telefonach abonentów sieci Play, Orange, T-Mobile i Plus brakło zasięgu, a w internecie nie można korzystać z niektórych stron. Wszystko wskazuje na to, że to efekt usterki w serwerowni OVH w Warszawie. PR firmy OVH zaprzecza jednak, że obydwie awarie mają ze sobą związek (więcej w aktualizacji poniżej).

Problem został już zidentyfikowany i trwają prace naprawcze. W tym momencie nie wiadomo jednak, jak długo potrwają utrudnienia. Usterka ma w praktyce zasięg ogólnopolski. Tylko w ciągu ostatnich kilkunastu minut problem z siecią Play zgłosiło przeszło 14 tysięcy osób. Równolegle w serwisie downdetector pojawiły się zgłoszenia dotyczące OVH.

Raporty spływają głównie z dużych miast, w tym Warszawy, Katowic, Łodzi czy Wrocławia. Problemy rozpoczęły się tuż po godzinie 9:00. Użytkownicy zgłaszają różnego rodzaju usterki, ale w praktyce telefony po prostu straciły zasięg, więc nie da się zarówno dzwonić, wysyłać SMS-ów, jak i korzystać z internetu mobilnego.

Jak wynika z dodatkowych informacji zamieszczonych w sieci przez OVH, awaria jest spowodowana wyciekiem wody w jednej z serwerowni. Można więc sądzić, że problem jest poważny, a jego usunięcie może być czasochłonne.

Aktualizacja, godz. 10:25

Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco informacji w serwisie downdetector, większość użytkowników nie powinna już doświadczać problemów z zasięgiem sieci. Liczba zgłoszeń o awarii, na przykładzie sieci Play, spadła do poziomu około 1000 raportów tuż po godzinie 10:00.

Aktualizacja, godz. 11:10

Choć ze statusów OVH wynika, że wciąż trwa usuwanie skutków awarii, znakomita większość użytkowników najprawdopodobniej już ich nie odczuwa. Liczba zgłoszeń problemów w serwisie downdetector w przypadku sieci Play spadła do kilkuset w ciągu kwadransa, pozostałe usługi mają ich zauważalnie mniej.

Aktualizacja, godz. 12:35

W sprawie awarii skontaktował się z nami Łukasz Cichy z agencji PR zajmującej się OVH, który zadeklarował, że opisywany problem nie ma związku z awarią u operatora Play. Zgodnie z deklaracją, obydwie awarie jedynie przypadkiem nałożyły się w czasie. Oficjalne oświadczenie firmy mamy otrzymać w najbliższych godzinach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.