Premiera Baboom.com, nowej usługi muzycznej pod egidą Kima Dotcoma

Premiera Baboom.com, nowej usługi muzycznej pod egidą Kima Dotcoma18.08.2015 16:58

Kim Dotcom, którego ekscentryzmy osiągają w ostatnim czasie swoje apogeum, już w 2011 roku ogłosił pracę nad własną usługą muzyczna, Dziś, finalnie bez większego zaangażowania samego zainteresowanego, serwis został uruchomiony. Baboom.com, bo taką nosi nazwę, oferuje jednak nieco inny od forsowanego przez Apple czy Spotify model funkcjonowania.

Przede wszystkim Baboom.com ma służyć wykonawcom niezależnym, którzy nie posiadają kontraktu z komercyjnymi wytwórniami. Nie jest znana dokładna liczba wykonawców, których utwory można odsłuchać w nowej usłudze muzycznej. Serwis chwali się natomiast faktem, że w przeciwieństwie do liderów usług muzycznych, znacznie hojniej honoruje on artystów. Mają oni otrzymywać aż 90% przychodów z odsłuchań.

Znacznie mniej atrakcyjnie oferta prezentuje się dla użytkowników. W ramach darmowego konta otrzymują oni możliwość odsłuchiwania utworów przerywanych reklamami. Niespotykane i kontrowersyjne jest zastosowanie limitu liczbowego utworów, które można dodać do kolekcji – po zarejestrowaniu się liczba ta wynosi 50, a uzupełniając dane o profilu można zwiększyć ją dwukrotnie. Trudno nie uważać takiego pomysłu za jednoznaczną deklarację twórców serwisu czerpania zysków z informacji o użytkownikach.

What is BABOOM? - https://baboom.com

W przypadku wykupienia konta w serwisie (opłata wynosi 10 dolarów miesięcznie) można pozbyć się reklam, limitu w kolekcji oraz posłuchać utworów niedostępnych dla użytkowników posługujących się darmowym kontem. Trudno uznać taką ofertę za jakkolwiek konkurencyjną wobec Spotify czy Apple Music. W zasadzie jedyną zaletą Baboom.com jest biblioteka złożona z utworów niezależnych wykonawców, których twórczość niekiedy trudno odnaleźć w odmętach Sieci.

Sam Dotcom nie wykazuje już serwisem większego zainteresowania (ograniczył się do przećwierkania informacji na temat jego premiery), nie oznacza to jednak, że to koniec jego planów wymyślania na nowo internetowego rynku usług muzycznych. Dziwić może jego sprzymierzeniec w kolejnej inicjatywie – jest nim potentat branży muzycznej, Universal Music Group. Kim Dotcom stwierdził nawet, że:

W momencie nawiązania partnerstwa z UMG moglibyśmy zamieniać reklamy dostarczane przez Google [innymi]. Dlatego, że – mówiąc szczerze – Google zarabia na piractwie najwięcej spośród firm internetowych.

Zdaje się, że obie strony wyszły z założenia, że wrogowie naszych wrogów są naszymi przyjaciółmi. Przedsięwzięcie ma polegać na popularyzowaniu wykorzystywanego wcześniej w Megauploadzie systemu kampanii reklamowych Megakey. Dzięki niemu treści reklamowe dostarczane najczęściej przez Google były zamieniane dostarczanymi przez mniejsze firmy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.