Premiera Super Mario Run na Androidzie lada chwila. Ale czy w ogóle warto go kupić?

Premiera Super Mario Run na Androidzie lada chwila. Ale czy w ogóle warto go kupić?29.12.2016 15:04

Być może najważniejszym wydarzeniem dla mobilnych graczy w mijającym roku byłą premiera Pokemon GO. Mimo że rola Nintendo ograniczyła się w zasadzie do licencjonowania marki, zaś za całość strony technicznej odpowiadał Niantic, to jednak wygenerowanie całej pokemonowej manii zgodnie przypisywano Nintendo.

W połowie grudnia na iOS-ie ukazała się kolejna gra firmowana przez Nintendo, Super Mario Run. W przeciwieństwie do Pokemon GO, Nintendo odpowiada za tę produkcję od początku do końca. Dziś Super Mario Run pojawiło się już w Google Play, choć na razie wciąż możliwe jest tylko zarejestrowanie się. Oznacza to jednak, że gra będzie do kupienia zapewne w ciągu kilku dni, o czym niezwłocznie poinformujemy.

Wszystko wskazuje jednak na to, że powtórzy kontrowersje z wersji przeznaczonej na urządzenia Apple. Super Mario Run na Androidzie również będzie bowiem wymagał ciągłego połączenia z Internetem. Nie należy także oczekiwać, że za gra w wersji na Androida będzie tańsza niż na iOS-ie. Po ukończeniu kilku demonstracyjnych poziomów, trzeba będzie zapłacić równowartość 10 euro..

Introduction to Super Mario Run

Kwestia jest jednak jeszcze bardziej złożona, gdy już spędzi się z grę trochę czasu, choćby kończąc początkowe darmowe poziomy. Nie brakuje głosów, że Super Mario Run jest grą zwyczajnie... mierną. I nie chodzi tutaj o stosunek ceny do jakości, czy wspomnianą konieczność połączenia z Siecią, ale o grywalność per se.

Średnia ocen produkcji Nintendo w App Store to zaledwie dwie gwiazdki. Użytkownicy krytykują przede wszystkim samą rozgrywkę – jej mechanika sprowadza się do pacnięć w ekran dotykowy, gdyż – jak sugeruje sama nazwa – Mario biegnie sam. Dynamika, którą miało gwarantować takie rozwiązanie w opinii wielu graczy niewiele ma wspólnego z klasycznymi grami Nintendo z hydraulikiem w roli głównej.

Nie zmienia to faktu, ze Mario odniósł w App Store wielki sukces pod względem liczby pobrań. Gra szybko znalazła się na szczycie najszybciej zdobywających popularność aplikacji oraz – jak na ironię – pierwsze miejsce na liście darmowych aplikacji. Jej atrakcyjność może jednak zweryfikować dopiero społeczność graczy androidowych, w przypadku których konieczność płacenia za aplikację mocno winduje oczekiwania.

Nie brakuje także opinii, że Nintendo grą Super Mario Run spektakularnie strzela do własnej bramki i to z długofalowymi konsekwencjami. Wydawanie gier na urządzenia mobilne daje możliwość trafienia do całkowicie nowego grona odbiorców, którzy nierzadko nigdy nie grali w klasycznego Mario. Dla tych, którzy do Nintendo nie mają żadnego sentymentu, japońska firma może być na gruncie Androida czy iOS-a po prostu wydawcą jakich wielu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.