Prezerwatywy i tamburyno zamiast Nintendo Switch: Amazon kompletnie się pogubił

Prezerwatywy i tamburyno zamiast Nintendo Switch: Amazon kompletnie się pogubił06.12.2019 21:24
Tak być miało, a wyszło, cóż, inaczej, fot. Shutterstock.com

Okazuje się, że problemy z dostarczeniem towarów zakupionych w Black Friday nie dotyczą tylko Polski. Brytyjczycy skarżą się, że zamiast zamówionych w dniu wyprzedaży konsol Nintendo Switch, lokalny Amazon wysłał im cały szereg losowych produktów. Jednocześnie niezbyt poczuwa się do winy i odmawia realizacji zamówień na promocyjnych warunkach.

Pomyłka Amazonu ma prawdziwie masowy charakter. Dziennik Mirror opublikował listę zawierającą kilkanaście takich przykładów, a ponoć w ogólnym rozrachunku jest ich znacznie więcej.

Na przykład niejaka Jenny Breeden z Crawley w hrabstwie West Sussex relacjonuje, że w jej przypadku Amazon pomylił się aż dwukrotnie. Jak mówi, najpierw otrzymała paczkę z karmą dla psów i płynem do mycia naczyń, a kiedy upomniała się o zakupione nintendo, sklep dosłał odświeżacz powietrza. W końcu kobieta zgłosiła sprawę na policję jako próbę oszustwa.

Inna kupująca twierdzi, że zadzwoniła do serwisu Amazon po tym, jak zamówione Nintendo Switch okazało się prześcieradłem. – Kupiłam konsolę dla syna na Boże Narodzenie, a w przesyłce znalazłam prześcieradło, którego nigdy nie zamawiałam – opowiada Vicki Carpenter.

Tamburyno, prezerwatywy, baterie Duracell...

Oprócz tego klienci otrzymali m.in. tamburyno, szczoteczki do zębów, proszki do prania, baterie Duracell, a nawet prezerwatywy. I całe to ustrojstwo miało być Switchem.

Amazon przeprosił za zamieszanie. Niemniej, według źródła, prawdziwym problemem nie jest seria pomyłek, ale rozwiązanie, jakie sklep proponuje klientom. Przedsiębiorstwo chce oddać gotówkę, twierdząc, że nie ma żadnych konsol Nintendo Switch na stanie.

Tylko, w Black Friday sprzęt kosztował 300 funtów w zestawie z dwiema grami, podczas gdy nominalnie taka cena obowiązuje za samą konsolę. Klient oczywiście może przyjąć zwrot i zrobić zakupy w innym miejscu, ale już nie w tak dobrej cenie. Ludzie więc zwrotów nie chcą i powstaje impas. Firma obiecuje skontaktować się z każdym osobno, by znaleźć kompromis.

A jak w ogóle do pomyłki doszło? Tego nie wiemy. Można co najwyżej domniemywać, że psikusa zrobił system magazynowy, który z jakiegoś powodu przypisał wielu produktom ten sam ID.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.