Problemy z kamerką po Rocznicowej Aktualizacji – wiemy, jak temu zaradzić

Problemy z kamerką po Rocznicowej Aktualizacji – wiemy, jak temu zaradzić22.08.2016 12:49

Zdążyliśmy się już przyzwyczaić, że program Windows Insider nie zapewnia 100-procentowej skuteczności w ochronie końcowych klientów Microsoftu przed problemami powodowanymi przez kolejne aktualizacje. Do ich listy należy dziś dopisać zgłaszany od momentu uruchomienia Rocznicowej Aktualizacji błąd w obsłudze kamerek internetowych.

Mimo że dziś częściej wykorzystywane są kamerki wbudowane w laptopy, to jednak spora część użytkowników komputerów stacjonarnych wykorzystuje zewnętrzne urządzenia. Wśród nich jest Michael Graves, który krótko po instalacji Rocznicowej Aktualizacji, zauważył, że Windows 10 nie obsługuje poprawnie jego kamerki Logitech C930e oraz innych modeli.

Graves nie jest w tym problemie odosobniony. Problem nie jest bowiem efektem niedopatrzenia, a świadomej decyzji Microsoftu o porzuceniu wsparcia dla wykorzystywanego często w przypadku kamerek kodowania MJPEG i H264. Po Rocznicowej Aktualizacji Windows 10 umożliwia kodowanie strumienia jedynie w YUY2, co znacząco ograniczyło możliwości obsługi np. rozdzielczości 1080p. Źródło problemu, jak i jego rozwiązanie, znalazł Brad Sams z Thurrotta.

W praktyce część kamerek przestała działać, inne zaś przesyłały obraz jedynie w rozdzielczość 720p, mimo oferowanego sprzętowo FullHD. Można zakładać, że w związku z negatywnym odzewem społeczności (szczególnie wartościowej, bo mowa przecież głównie o klientach biznesowych), Microsoft wkrótce przywróci wsparcie dla H264 i MJPEG. Na reakcje korporacji nie trzeba jednak czekać i odpowiednie modyfikacje wprowadzić można samodzielnie (oczywiście na własną odpowiedzialność) już dziś.

[frame]1. Uruchom Edytor Rejestru poprzez wprowadzenie w Menu Start polecenia regedit. 2. Jeśli posiadasz 32-bitową wersję systemu, przejdź do klucza HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Media Foundation\Platform. Jeśli posiadasz 64-biową wersję systemu, przejdź do klucza HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\Windows Media Foundation\Platform. 3.W Platform utwórz 32-bitowy DWORD (Edycja>Nowy) o nazwie EnableFrameServerMode i wartości 0.

[/frame]Aktualizacji, która przywróci w kamerkach obsługę wspomnianych kodeków, można spodziewać się w przyszłym miesiącu. Wówczas wystarczy usunąć dodany DWORD.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.