Prosty klient poczty Mailbox już nie tylko dla iOS, teraz także dla Androida

Prosty klient poczty Mailbox już nie tylko dla iOS, teraz także dla Androida10.04.2014 11:37
Redakcja

Dzięki wielu przeróżnym aplikacjom urządzenia mobilne spisują się całkiem dobrze w obsłudze poczty email. Jedna z nich to bardzo znany z platformy iOS klient pocztowy Mailbox. Teraz aplikacja ta staje się dostępna także dla użytkowników urządzeń z systemem operacyjnym Android. Zawiera ona wszystkie najważniejsze opcje jakimi powinien cechować się klient pocztowy, dodatkowo zapewnia integrację z kontem Dropbox, bo to właśnie producent tej usługi jest właścicielem Mailboksa. Głównym zadaniem tej darmowej aplikacji jest stworzenie jak najlepszych warunków do szybkiego poruszania się po skrzynce i zarządzania pocztą.

Po uruchomieniu aplikacja rozpoznaje skonfigurowane konto Dropbox, o ile użytkownik korzysta z oficjalnej aplikacji dla tej usługi. W przeciwnym przypadku konieczne jest ręczne zalogowanie lub utworzenie nowego konta. Po tej czynności może on dodawać konta pocztowe: aktualnie obsługiwane to Gmail od Google a także iCloud od Apple, jednakże w nowych wersjach pojawić ma się obsługa kolejnych. Konfiguracja kont jest automatyczna, użytkownik nie musi wprowadzać żadnych danych takich jak np. dane serwera. Głównym celem aplikacji jest prezentacja poczty w postaci bardzo lekkiej, intuicyjnej i łatwej w obsłudze. Okno aplikacji jest podzielone na trzy oddzielne sekcje, domyślna wyświetla zawartość skrzynki odbiorczej, umożliwia szybkie przejście do pojedynczej wiadomości. Poprzez gesty, takie jak przesunięcie, użytkownik może szybko archiwizować pocztę.

W widoku wiadomości znajdziemy z kolei opcje przenoszenia poczty do obserwowania, oznaczymy ją jako przeczytaną, a także przeniesiemy do automatycznie tworzonej kategorii „do kupienia”. Użytkownik może także określić czas, o jakiej aplikacja przypomni o wiadomości z wyborem tak określonej daty i godziny, jak i po prostu wybranej pory dnia lub tygodnia. Pozostałe zakładki pozwalają na przeglądanie wiadomości już przeczytanych, a także tych dodanych do listy przypomnień. W Mailbox znajdziemy także wysuwany panel boczny, dający dostęp do wyszukiwarki, poszczególnych kategorii, a także kosza.

Tworząc nową wiadomość użytkownik może oprócz adresata wybrać skrzynkę nadawczą (o ile korzysta z więcej niż jednego konta), adres kopii i kopii ukrytej. Możliwe jest także dodawanie załączników w postaci zdjęć umieszczonych w telefonie lub plików dostępnych na koncie Dropbox. Wśród opcji znaleźć można treść podpisu, zarządzanie kategoriami i powiadomieniami, a także określenie godzin dla opcji przypominania. Aplikacja jest udostępniana za darmo, niestety nie posiada interfejsu w języku polskim.

Czy Mailbox stanowi jakąkolwiek rewolucję? Patrząc się na możliwości chociażby oficjalnej aplikacji do obsługi Gmaila zdecydowanie nie i dziwić może dziwić tak duża popularność na iOS. Z drugiej strony, czasami bardziej pożądana jest prostota aniżeli ogrom przeróżnych funkcji, nawet kosztem gorszej integracji z daną usługą. Aplikację Mailbox w wersji dla Androida znajdziecie w bazie naszego serwisu (wymaga ona Androida w wersji 4.0.3 lub wyższej), po wersję dla iOS odsyłamy na iTunes. Zapraszamy do dzielenia się wrażeniami, a także waszym zdaniem: co jest lepsze, dedykowany klient, czy jednak aplikacje firm trzecich?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.