„Przecenione” doładowanie iTunes, czyli promocja po polsku (aktualizacja)

„Przecenione” doładowanie iTunes, czyli promocja po polsku (aktualizacja)23.12.2018 08:31
Źródło: Media Expert

Wiele mówi się o tym, że sklepy potrafią intencjonalnie zawyżać ceny towarów tylko po to, aby wkrótce potem szumnie ogłosić promocję. Jednak rzadko kiedy udaje się udowodnić sprzedawcy ewidentną winę. Ci przeważnie zasłaniają się wahaniami kursów czy różnicami w cenach u poszczególnych dostawców, co niezmiernie trudno jest zweryfikować, o ile marketingowców naprawdę nie poniesie fantazja. W sieci Media Expert tę granicę właśnie przekroczono.

Jeden z klientów, niejaki Kuba występujący na Twitterze pod pseudonimem „Q__Jot”, natknął się w Media Expert na bardzo osobliwą ofertę, którą postanowił uwiecznić na zdjęciu. (Oryginalnego wpisu Kuby nie cytujemy bezpośrednio z uwagi na jego wulgarną treść).

Mianowicie sklep postanowił „przecenić” kartę przedpłaconą iTunes o wartości 50 zł. I nie byłoby w tym nic krytycznego, gdyby nie fakt, że tak naprawdę nie zrobiono żadnej promocji, a tylko okłamano mniej świadomą część klientów. Jak można wyczytać z metki, prepaid przeceniono ze 150 na 50 zł. Tymczasem dokładnie tyle wynosi sugerowana cena detaliczna doładowania.

Źródło: Twitter / Q__Jot
Źródło: Twitter / Q__Jot

Zupełnym przypadkiem sam kupowałem kilka dni temu identyczne doładowanie. Wprawdzie w konkurencyjnej sieci, ale za to bez żadnego rabatu czy obniżki. Rezultat poniżej.

Chcąc zaspokoić ciekawość, postanowiłem zadzwonić – jeszcze w sobotę – na infolinię marketu i zapytać o ich nietypową promocję. Nie udało mi się trafić na wolną linię, pomimo kilkukrotnych prób. Zresztą, sklep zapewne tłumaczyć się będzie pomyłką w systemie.

Aktualizacja: komentarz rzecznika Media Expert

Skontaktował się ze mną rzecznik Media Expert, pan Michał Mystkowski. Winnym - pomyłka przy opisie w systemie. Oto, jak dokładnie przedsiębiorstwo komentuje zajście:

„Dziękujemy bardzo za sygnał dotyczący błędnego opisu cenówki. Wynika on wyłącznie z pomyłki przy opisie produktu w systemie. Wczoraj wieczorem informacja została skorygowana, cenówki są aktualizowane w elektromarketach. Oczywiście wszystkie karty z doładowaniami sprzedawane były i są tylko po cenie nominalnej. Bardzo przepraszamy za niedogodności.” – Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert.
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.