Przez Denuvo liczba klatek w grach spada, a poziomy ładują się dłużej

Przez Denuvo liczba klatek w grach spada, a poziomy ładują się dłużej02.06.2017 13:43

Kolejna gra chroniona przed piratami przez podobno niezatapialne Denuvo została złamana. Tym razem nie mamy do czynienia z podbiciem rekordu, jak miało to miejsce w przypadku Syberii, ale z pokazaniem poważnych wad stosowania zabezpieczeń DRM. Po zdjęciu zabezpieczeń pirackich, gra RiME „odżyła”, zapewniając odczuwalnie lepszą płynność działania.

Zabezpieczenia Denuvo miały skończyć z piractwem. Faktycznie z początku nowy DRM opierał się wszelkim próbom ataku, ale gdy padła pierwsza gra z Denuvo, to złamanie kolejnych tytułów było kwestią czasu. Resident Evil 7 wytrzymało ledwo 5 dni, a trzecia część Syberii wytrwała tylko 3 dni, szybko zdobywając popularność na serwisach z pirackimi treściami.

Syberia III pokazała najpoważniejszą wadę Denuvo. Pirat, który ściągnął grę, nie tylko nie odczuwał, że była ona kiedyś zabezpieczona jednym z najlepszych DRM, ale dostawał produkt lepiej zoptymalizowany niż ci, którzy kupili oryginalną kopię. Crakerzy pochwalili się wówczas, że całkowicie pozbyli się zabezpieczeń, co odczuwalnie przełożyło się na szybkości uruchamiania gra, a nawet na większą liczbę klatek na sekundę podczas samej rozgrywki.

Kolejna gra z Denuvo została złamana, tym razem wytrzymując 5 dni. Co ciekawe, twórcy uwolnionego z macek DRM tytułu RiME, ogłosili wcześniej, że jeśli piratom uda się złamać zabezpieczenia, to całkowicie pozbędą się Denuvo z gry.

RiME - Reveal Trailer | PS4

Denuvo w RiME powoduje zauważalne spadki płynności i przycięcia. Ponadto wydłuża czas ładowania poziomów i wczytywania zapisów stanu gry. Jak podają piraci, którzy złamali zabezpieczenia, spowodowane jest to ogromną ilością zapytań wysłanych przez Denuvo. Tak zwanych triggerów podczas samego wczytywania gry może być nawet 300 tys. Wykorzystywana jest do tego znaczna część mocy obliczeniowej komputera, co właśnie przekłada się na zauważalne spadki wydajności.

W innych grach z Denuvo, takich jak Prey czy Sniper Ghost Worrior 3, liczba wysyłanych zapytań ma nie przekraczać 1 tys. Wracając do RiME, wspomniane 300 tys. triggerów to jednak dopiero początek, bowiem po koło 30 minutach gry, mamy do czynienia z 2 milionami zapytań. Zastosowane zabezpieczenie wysyła od 10 do 30 zapytań w ciągu każdej sekundy, co ma wpływ na liczbę klatek na sekundę.

Twórcy RiME, studio Tequila Works, zgodnie z wcześniejszą obietnicą usunęli Denuvo z gry. To dobra wiadomość, bowiem posiadacze oryginalnych kopii odczują wzrost wydajności. Jednakże co z innymi grami z Denuvo? Najpewniej piraci będą cieszyć się większą liczbą klatek na sekundę i krótszymi ekranami ładowania, a posiadaczom oryginalnych kopii pozostanie męczyć się z niewygodnym DRM.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.