PS4 za słabe na VR, dlatego z drogimi goglami Sony dostaniemy przystawkę

PS4 za słabe na VR, dlatego z drogimi goglami Sony dostaniemy przystawkę22.09.2015 18:51

O powrocie wirtualnej rzeczywistości w dalszym ciągu się więcej pisze i mówi, niż w nią faktycznie wchodzi, bo nie licząc wielu konstrukcji z wsuwanym smartfonem, który robi za ekran, tak naprawdę żadne z domowych rozwiązań nie trafiło jeszcze na rynek. W przeciwieństwie do okularów dla PC, Sony swe gogle PlayStation VR pozycjonuje jako prostsze w użyciu, bo wystarczy je podpiąć do PS4, by móc się bawić. W rzeczywistości jednak sprawa jest bardziej skomplikowana, bo konsola jest technicznie za słaba na VR.

Bardziej przez ostatnie miesiące zwracało się chyba uwagę na fakt posiadania przez sprzęt dotąd znany jako Project Morpheus świetnego wyświetlacza OLED z Full HD na 5,7 cala, niż na opóźnienia zmniejszone do 18 ms, żeby poprawić komfort zabawy czy częstotliwość odświeżania 120 Hz. Cytując Sony: gry w goglach PlayStation VR mogą być renderowane z prędkością 120 kl./s. Sen ojca PS3 Kena Kutaragiego o niezwykłej płynności rozgrywki wreszcie miałby się spełnić tylko generację później. Wiemy jednak od dawna, co siedzi w PlayStation 4, zaś deweloperzy bez wstydu próbują przekonywać nas, iż 30 klatek wystarczy na konsoli każdemu. Coś tutaj się więc nie kalkulowało...

Okazuje się, że w paczce z PlayStation VR dostaniemy tajemniczą czarną skrzynkę, nazwaną po prostu jednostką przetwarzającą (Processing Unit). Stanie ona na drodze między telewizorem, goglami oraz PS4, przesyłając po kablach technologiczną magię. Nie dość, iż właśnie zagwarantuje 120 Hz, konwertując i też poprawiając odpowiednio sygnał, do tego jeszcze równocześnie możliwe będzie wyświetlanie obrazu na TV oraz w goglach. Od strony technicznej firma Sony nie zdradza konkretnie co i jak, w każdym razie w głowach szefostwa chyba wciąż obijają się wspomnienia po pamiętnych przystawkach od Nintendo 64, które z czasem zwiększały możliwości tego domowego systemu rozrywki. Co będzie dalej, za kilka lat zewnętrzna karta graficzna dla konsoli?

Ograniczenia techniczne przystawka PU pomoże po części obejść, ale nie wszystko da się w dalszym ciągu przeskoczyć. Deweloperom myślącym o tworzeniu dla PlayStation VR zaleca się więc przygotowywanie krótkich, niezbyt dynamicznych gier, stawiających na chwilowe szokowanie. Cenowo również obędzie się bez szału. Firma przyznała w końcu, że celuje w półkę zarezerwowaną dotąd dla nowych platform do grania, czyli tak powiedzmy od 299 do 399 dolarów. Prototypy Oculusa Rift wyceniano podobnie, ale w przypadku PSVR doliczyć trzeba sobie też specjalną kamerkę, która dotąd nie miała zbytnio powodów się sprzedawać, plus kontrolery Move. Takie to właśnie tanie granie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.