Raport IAB Polska na temat polskiego rynku internetowego

Raport IAB Polska na temat polskiego rynku internetowego14.09.2004 16:21

IAB Polska opracowała raport p.t. "Polski rynek internetowy podwóch kwartałach 2004 r.". Znalazły się w nim najważniejszeinformacje na temat użytkowników internetu, wydatków na reklamęon-line i e-commerce. Pełna wersja raportu została bezpłatnieudostępniona w serwisie internetowym IAB. Z raportu IAB wynika, że pomimo wciąż wysokich kosztów dostępu,liczba polskich użytkowników internetu nadal wzrasta, a dynamikawzrostu w pierwszej połowie 2004 roku była szczególnie wysoka. Odkońca grudnia 2003 roku po raz pierwszy liczba internautów wzrosłao milion osób, osiągając w końcu czerwca 2004 wartość 7,45 mln. IABszacuje, że do końca 2004 roku liczba internautów zbliży się do 8milionów. Wraz ze zwiększeniem zasięgu, wzrasta także aktywnośćużytkowników polskiego internetu oraz liczba bardziejdoświadczonych internautów. Porównując wzrost aktywnościinternautów w ciągu ostatniego roku, widoczny jest znaczny wzrostczasu spędzanego w sieci. Średnio polski internauta spędza w sieciprawie 14 godzin miesięcznie, co stanowi wzrost o ponad 1 godzinę i30 minut w stosunku do poprzedniego roku. Wzrost ten wiąże sięspadkiem czasu poświeconego innym mediom, zwłaszcza telewizji. Jakwynika z analiz, Polacy nie tylko spędzają więcej czasu w sieci,ale także zwiększyli częstotliwość korzystania z internetu. Ponad40 proc. internautów korzysta z zasobów sieci codziennie lub prawiecodziennie, 26,3 proc. przynajmniej kilka razy w tygodniu. Rok 2004 może być też przełomowy dla rozwoju rynku reklamyinternetowej w Polsce. Na podstawie wyników za I półrocze, IAB szacuje, że rok2004 zakończy się bardzo dobrym wynikiem dla rynku reklamy on-linew Polsce. Wpływy z reklamy powinny osiągnąć 75 mln złotych, cobędzie stanowiło wzrost o około 50-55 proc. w porównaniu do rokuubiegłego. Poza zwiększeniem się wpływów netto, duże znaczenie dlabranży ma najwyższy od kilku lat wzrost dynamiki nakładów nainternet, który jest obecnie najszybciej rozwijającym się mediumreklamowym. Na koniec 2004 roku internet będzie stanowić około 1,2proc. całości wydatków reklamowych w Polsce, a w 2005 roku możeosiągnąć wartość 1,5 proc. W Raporcie IAB Polska wykorzystane zostały dane udostępnione przezSMG/KRC, eMarketer, Gemius S.A., eCard S.A., ForresterResearch. Pełny raport w postaci pliku PDF pobrać można tutaj.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.