reCAPTCHA 3 już wie, że nie jesteś robotem. Nadchodzi koniec uciążliwych zabezpieczeń

reCAPTCHA 3 już wie, że nie jesteś robotem. Nadchodzi koniec uciążliwych zabezpieczeń30.10.2018 11:37

reCAPTCHA, czyli sposób firmy Google na stwierdzenie, czy odwiedzający stronę jest robotem, nie będzie już przeszkadzać nam w odwiedzaniu Internetu. Trzecia wersja zabezpieczenia ma być dla nas niezauważalna. Z drugiej stron twórcy stron będą mogli zdecydować, jak strony potraktują „zły” ruch.

Narzędzie do odcinania botów od stron sprawdza się bardzo dobrze, ale niestety płacą za to użytkownicy wygodą przeglądania stron. Dlatego Google zaczął pracę nad takim zabezpieczeniem, które nie będzie przeszkadzać użytkownikom z krwi i kości, ale będzie trzymać z daleka od stron automaty zbierające dane, spamujące i tym podobne. W maju zaprezentowana została beta systemu reCAPTCHA 3, który nie wymaga interakcji użytkownika i „wie”, kto odwieda stronę bez przepisywania haseł czy zaznaczania obrazków z autobusem. System jest już gotowy.

reCAPTCHA 3 stosuje adaptacyjną analizę ryzyka. Proces ten jest przeprowadzany w tle, podczas całego naszego przeglądania stron internetowych. Algorytmy wyłapują nietypowe zachowania na różnych stronach i w ten sposób określają, czy mają do czynienia z robotem. Służy do tego system etykiet „akcji”.

Administratorzy stron mogą śledzić, które części ich stron notują podejrzany ruch. Następnie, z użyciem tagów, mogą wymagać, by podejrzani użytkownicy odwiedzający przeszli weryfikację dwuetapową lub telefoniczną, by potwierdzić tożsamość i ponownie obliczyć wskaźnik ryzyka. Współczynnik podawany w zakresie od 0 (bardzo zły) do 1 (bardzo dobry), zostanie przypisany odwiedzającym strony. Znając wskaźnik ryzyka, autorzy stron będą mogli tworzyć osobne akcje dla ludzi i osobne dla botów. Będzie można na przykład zablokować botom dostęp do interaktywnych elementów stron jak pola komentarzy czy wyszukiwarki.

Wskaźniki ryzyka można powiązać także z wewnętrznymi systemami stron jak profile użytkownika czy historia transakcji. Jeśli strona korzysta z modeli uczonych maszynowo do zwalczania botów, może też wykorzystać współczynnik ryzyka reCAPTCHA jako jedną z wag.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.