Reklama na twoim odbiciu. Po drugiej stronie smartlustra z Tychów

Reklama na twoim odbiciu. Po drugiej stronie smartlustra z Tychów29.04.2016 15:19
Łukasz Maślanka

Polski start-up Abyss Glass chce sprawić, że od reklam nie uciekniemy nawet stojąc przed lustrem. Firma pracuje nad technologią, która umożliwi wyświetlanie właśnie na tafli lustra reklam lub innych treści, np. wiadomości.

Jak mawia stare porzekadło, reklama jest dźwignią handlu. Ale w świecie, w którym panuje konkurencja na skalę globalną, nie jest łatwo dotrzeć do klienta z przekazem reklamowym, bo firmy robią, co mogą i jak mogą, by zwrócić na siebie uwagę. To zaś powoduje przesyt, czego dowodem jest popularność np. rozmaitych usług webowych (jak Adblock lub przeglądarki internetowe, które czyszczą strony właśnie z reklam). Biznes ma jednak tę przewagę, że dysponuje sporymi pieniędzmi, które wykorzystuje do badań nad innowacyjnymi technologiami, za pomocą których reklamy skutecznie dotrą do odbiorcy i kto wie, może zachęcą go do zakupu.

Polska firma Abyss Glass chce wykorzystać szansę i rozwija swój biznes, produkując interaktywne lustra. Mogą one wyświetlać reklamy, a także inne treści, jak najnowsze wiadomości lub materiały edukacyjne, dane o pogodzie, listę zadań do wykonania, wyciąg z kalendarza, informacje o nieodebranych połączeniach telefonicznych lub nieodczytanych SMS-ach.... Pomysł na ten produkt opiera się na założeniu, że skuteczna reklama musi być nie tylko nowoczesna w formie, ale też musi być oryginalnym komunikatem dopasowanym do aktualnych potrzeb użytkownika. Opracowane przez Abyss Glass lustro daje takie możliwości.

Abyss Glass

Do produkcji lustra Abyss Glass używa specjalnego rodzaju szkła gatunkowego, które kupuje w USA. Nie może to być zwykłe szkło, bo musi mieć takie walory, by odbijać obraz zewnętrzny, a zarazem zapewnić odpowiednią jakość emitowanych komunikatów. Mają one być spersonalizowane i odnosić się do aktualnego kontekstu, np. umieć skomplementować osobę prezentującą się przed nim w danym stroju.

W lustrze znajduje się też czujnik WiFi, a dane do wyświetlania pobierane są ze smartfonu. Firma na swojej stronie nie wyjaśnia jednak, jak dokładnie przebiega proces wymiany informacji między urządzeniem mobilnym a lustrem. Bardzo ciekawie brzmi za to deklaracja, że technologia opracowana przez Abyss Glass pozwala sterować lustrem za pomocą głosu lub gestów rękami wzorem rozwiązań znanych np. z Kinnecta.

Warto podkreślić, że Abyss Glass stara się rozwijać swój produkt w Polsce. Wszystkie komponenty potrzebne do stworzenia interaktywnego lustra są składane w całość właśnie w naszym kraju, w Tychach.

Z jednej strony, interaktywne lustro od Abyss Glass robi wrażenie. To w końcu technologia, którą do niedawna można było oglądać w filmach science fiction i nie było pewne, czy kiedykolwiek znajdzie ona zastosowanie w praktyce. Teraz ta innowacja z wizji może stać się stałym elementem wyposażenia domów lub sklepów. Z drugiej strony taki produkt oznacza, że nawet z założenia bardzo intymne przestrzenie, jak np. domowa, staną się areną komercyjnej rywalizacji marek o pieniądze klientów. To dość niepokojące, bo już teraz sfera publiczna jest dosłownie zawalona reklamami, co widać dobrze zwłaszcza na polskiej prowincji, która ciężko choruje na tzw. szyldozę. Lustro od Abyss Glass może uczynić także dom miejscem, w którym użytkownik jest bombardowany reklamami

Szczegółowe informacje o interaktywnym lustrze Abys Glass znajdziecie na stronie internetowej producenta.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.