Reklama telewizyjna według Sony, czyli gra sieciowa

Reklama telewizyjna według Sony, czyli gra sieciowa22.08.2012 13:43

Powoli przychodzi nam oswoić się z tym, że posiadany telewizor ma dostęp do Internetu i czujniki ruchu, że możemy do niego mówić, czytać na nim statusy znajomych na Facebooku albo grać pilotem w Angry Birds. Chyba tylko sama telewizja jeszcze tej technologii nie dogoniła, ale kiedy to się stanie, możemy być pewni, że telewizor będzie uważnie monitorował stan osobowy publiczności, aby reklamodawca był pewien, że wszyscy materiał promocyjny obejrzeli bardzo uważnie.

Jakiś czas temu informowaliśmy, że do wprowadzenia reklam na wzór tych telewizyjnych w grach przymierza się Sony. Podczas zabawy na konsoli gra miałaby mieć „przerwy na reklamę”. Najnowszy wniosek patentowy złożony przez Sony sugeruje jednak, że na klasycznym filmie, w którym będziemy zapewniani o niezawodności, skuteczności czy też wartościach odżywczych danego produktu, z którego korzystają już wszyscy nasi znajomi.

Sony stara się opatentować metody, systemy i oprogramowanie pozwalające na przetworzenie reklamy telewizyjnej w grę sieciową, wykorzystującą rozpoznawanie mowy, pilota telewizora lub nawet kontroler PlayStation Move. Pomysł jest zresztą całkiem sprytny. Konsole lub inne urządzenia multimedialne porozumiewają się z „centrum dowodzenia”. Centrum wykrywa obecność osób z określonych grup demograficznych i dobiera dla nich odpowiednie reklamy (na przykład dziewczynkom w wieku od 8 do 12 lat serwować będzie reklamy lalek, zaś panom po czterdziestce najnowszego mercedesa). I tu zaczyna się zabawa — wszyscy odbiorcy otrzymają grę jednocześnie i będą mogli prowadzić rozgrywkę między sobą. Czy to będą wyścigi samochodowe, rzucanie ogórkami w hamburgera czy konkurs „kto najszybciej wstanie z kanapy” zależy jedynie od fantazji speców od reklamy.

[1/2]
[2/2]

Oczywiście minigra reklamowa przerywająca to, co akurat robimy, to nie jedyna przewidziana przez Sony droga nakłonienia użytkowników do zakupów. Wniosek patentowy mówi również o umieszczaniu reklamy filmowej wewnątrz klatek programu lub gry, przez co będą w miarę mało inwazyjne, lub nakładanie programu telewizyjnego czy filmu na obraz gry reklamowej, aby można było grać nie przerywając oglądania. Można również przyśpieszyć reklamę — na przykład rzucając ogórkami we wspomnianego wcześniej hamburgera, zakończyć ją wymawiając nazwę sieci restauracji lub od razu kupić produkt w sklepie internetowym. Jedno jest pewne — tych reklam nie da się przeczekać idąc do kuchni po kolejną herbatę.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.