Reklamy na cyfrowych asystentkach, cyfrowe asystentki na wszystkim

Reklamy na cyfrowych asystentkach, cyfrowe asystentki na wszystkim12.05.2017 14:33

Mogliśmy się tego wszyscy spodziewać. Cyfrowe asystentywpychają się oknami i drzwiami na nasze urządzenia. Cortana,Alexa, Google Assistant, Bixby… Wszystkie po to by wypełniaćnasze wydane głosem polecenia, by ułatwić życie, zwiększyćproduktywność – i sprzedać nam więcej rzeczy. To ostatnie niepowinno nikogo dziwić. Eksperci od marketingu już badająmożliwości wykorzystania głosowych usług do rozpowszechnianiareklam. Na pierwszy ogień poszła Alexa, obecna w smartgłośnikuEcho, ale i coraz większej liczbie modeli urządzeń gospodarstwadomowego innych producentów.

Dzień, w którym twoja lodówka powie ci, że czas sięgnąć ponową markę jogurtów, o wiele zdrowszych i smaczniejszych niż te,które przywykłeś kupować (i sama je ci zamówi) właśnieznacząco się przybliżył. Co prawda już w marcu tego rokuposiadacze smartgłośnika Google Home czy użytkownicy AsystentaGoogle mogliusłyszeć peany na cześć filmu „Piękna i bestia” – alenie była to żadna reklama. Przedstawiciele firmy z Mountain Viewwyjaśnili, że to zaproszeni partnerzy podzielili się zużytkownikami swoimi historiami.

Bardziej uczciwe podejście do sprawy prezentuje firma VoiceLabs,rozwijająca oprogramowanie dla cyfrowej asystentki Alexa na bazieSDKSkills Kit. Pozwala on na rozszerzanie umiejętności Alexy– możemy tworzyć nowe intencje działań i ich głosowewywołania, określać dyrektywy dla urządzeń i formatyobsługiwanych danych. Obecnie VoiceLabs oferuje swoim klientomnarzędzia analityczne dla aplikacji działających na platformieAmazonu, i właśnie te narzędzia zostaną rozszerzone o mechanizmwiadomości sponsorowanych.

Podobno rozwiązaniemzainteresowane są dziesiątki znanych marek, a przeprowadzone testywypadły bardzo zadowalająco. VoiceLabs zapewnia więc, że będzieto pierwsze rozwiązanie w dziedzinie reklam głosowych, któreludzie wręcz pokochają. Jak to jest możliwe, skoro Amazon zabraniaaplikacji reklamowych na swojej platformie?

No cóż, zabroniony jest jedyniespam reklamowy, czyli tworzenie aplikacji nie robiących nic innegopoza emitowaniem reklam. Jeśli tworzysz umiejętność,w której reklama nie jest rdzenną funkcjonalnością, to nie maproblemu z emisją reklam. Ma to oczywiście sens w przypadku takpożądanych dla inteligentnego głośnika usług jak cyfrowe radia –z czego innego miałyby się one utrzymywać, jeśli nie z emisjireklam? Umiejętności tworzone przez klientów VoiceLabs to jednakraczej nie są kanały radiowe. Można się spodziewać, żekorzystając z tej furtki, sprytnie zamaskowane reklamy pojawią siędosłownie wszędzie, nawet w zegarynce.

Analitycy branży reklamowejwierzą, że to ma przyszłość – do końca 2020 roku wiadomościsponsorowane emitowane przezAmazon Echo czy Google Home mają stanowić nawet 25% całego rynkureklamy cyfrowej w USA. Biorąc pod uwagę to, że już dziś Alexadziała na tak różnych urządzeniach jak lodówka LG InstaView,lampka stołowa C firmy General Electric, słuchawki OV firmyOnvocal, czy pick-upowe auto Ford F-150, wydaje się nam, że za 10lat jedynie bardzo drogie mechaniczne zegarki nie będą próbowałynam niczego sprzedać – i będzie to ich zachwalanym w reklamachatutem.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.