Reklamy w Windows 8.1 — nie taki diabeł straszny, jak go malują?

Reklamy w Windows 8.1 — nie taki diabeł straszny, jak go malują?31.10.2013 14:01
Marcin Paterek

Microsoft znacząco poprawił systemową wyszukiwarkę w Windows 8.1 za sprawą domyślnie aktywowanej funkcji Bing Smart Search. Dzięki temu nie trzeba już wskazywać konkretnego miejsca poszukiwań, a zbiorcze wyniki prezentowane są czytelnej i atrakcyjnej postaci. Jednak tajemnicą poliszynela jest to, że wyszukiwarka „przy okazji” zbiera dane o użytkowniku, by serwować mu sponsorowane oferty. Koncern natomiast stara się zrobić wszystko, by udowodnić, że tego typu reklamy mogą być korzystne dla obu stron.

Jako że nowy format reklam, określany mianem „Hero ads”, wywodzi się w linii prostej od wyszukiwarki, na pierwszy rzut oka nie będzie się on różnił od klasycznych wyników jej pracy. Kluczową cechą ma być oszczędność czasu użytkownika — reklamy mają być skonstruowane w taki sposób, by były jak najbardziej przydatne. Dlatego w wynikach wyszukiwania frazy „Land Rover” pojawi się nie tylko wielkie zdjęcie promowanego modelu, (nawiasem mówiąc, podobne eksperymenty prowadzi również Google), ale też link do najbliższego salonu samochodowego czy możliwość umówienia się na jazdę próbną. Oprócz tego reklama będzie zawierać odnośniki do bardziej szczegółowych podstron, np. z danymi technicznymi auta.

Hero ads nie zastąpią tradycyjnych wyników wyszukiwania i nie będą bombardować użytkowników przy każdej możliwej okazji. Koncern podkreśla, że pojawią się one tylko podczas poszukiwań konkretnych marek. Jeśli więc zapytamy o „cruise line”, Bing Smart Search wyświetli zwyczajne wyniki, natomiast reklama pojawi się dopiero po wpisaniu „Norwegian Cruise Line”. Póki co współpracę z Microsoftem nawiązały takie firmy, jak Land Rover, Jaguar, Home Depot, Norwegian Cruise Line, Radio Shack, Hertz i Volkswagen.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.