Relacja z Xbox Fun Day 2008

Relacja z Xbox Fun Day 200813.08.2008 00:00

Tegoroczne Xbox Fun Day, czyli drugie już z kolei spotkanie fanów konsoli spod znaku Microsoft, w odróżnieniu od poprzedniego, które miało miejsce nad morzem, odbyło się dla równowagi w górach. Do Niedzicy w dniach 8-10 sierpnia zjechało ponad 300 osób nastawionych na wspólną, świetną zabawę oraz zawiązanie nowych znajomości. Dotąd wielu z nich kojarzyło się wyłącznie z rozgrywek online i po swoich multiplayerowych pseudonimach. Teraz mieli szansę osobiście wymienić poglądy na temat ulubionych produkcji, czy stosowanych online taktyk. Pograć także naturalnie było w co – Microsoft oczywiście zapewnił wiele stanowisk z najpopularniejszymi, jak i zupełnie premierowymi tytułami, w tym z Too Human oraz SoulCalibur IV.

Plan imprezy na karcie dołączanej do identyfikatorów każdego z uczestników wyglądał dobrze, wkrótce jednak okazało się, że nie wszystko wzięto pod uwagę – nikt na przykład najwyraźniej nie pomyślał o możliwych opadach deszczu. Już pierwszego dnia Xbox Fun Day kropiło przelotnie, drugiego zaś wręcz lało jak z cebra, toteż zmian w pierwotnych założeniach było z tego tytułu trochę. Brawa jednak dla Microsoftu za mimo wszystko trzymanie się harmonogramu – wszelkie przewidziane w planie atrakcje się odbyły, choć może nie o zakładanej wcześniej godzinie i w innych miejscach. Gorzej z turniejami – tutaj zwyczajnie brakowało tak czasu, jak chwilami pomysłu na ich rozegranie.

W piątek miały miejsce zmagania w Project Gotham Racing 4, które raźno poprowadził sam DJ, efektem czego gracze ścigali się chociażby z włączonymi kolizjami aut. Wygrywał więc zazwyczaj ten, komu po wielkiej kraksie na pierwszym zakręcie udało się najszybciej wyjść ze zbitki pojazdów. Sobotnie rozgrywki w PES-a przebiegły już konkretniej, ale nie ma się co dziwić – czuwał nad nimi Esiek, mistrz Europy. Niestety dwugodzinne opóźnienie tutaj wpłynęło na doglądany przez nas turniej Halo 3, który musieliśmy dokończyć w niedzielę rano. Miało to jednak swoje dobre strony – było trochę więcej niż zakładane przez Microsoft 180 minut na porządniejsze rozegranie tych 16 drużyn po 4 osoby.

[image source="Galerie/Inne/Xbox_Fun_Day_2008:9866" mode="normal"]Najwięcej frajdy dostarczył uczestnikom konkurs w grę Rock Band, przeprowadzony jeszcze pierwszego dnia na otwartej scenie w mini amfiteatrze. Obok kilku „kapel” powołanych do życia wyłącznie w celu zrobienia z siebie pośmiewiska na oczach przybyłych na Xbox Fun Day zlotowiczów znalazły się również i dwa muzyczne składy z ekipy Microsoft. Tzw. „growl” w wykonaniu Jakuba Mirskiego kazał nam się zastanawiać, czy obejmując pozycję Marketing Managera w firmie groźny wokalista nie minął się czasem z powołaniem. Ale chyba się nie minął, co tylko potwierdziły ogłoszenia w remizie strażackiej już nazajutrz.

[break/]Microsoft wychodzi do fanów, o czym świadczyć mają trzy inicjatywy firmy. Pierwsza z nich to udostępnienie konsol, telewizorów oraz gier osobom, które zdecydują się przygotować turnieje w nadchodzące Gears of War 2. Trzeba mieć konkretny plan, doświadczenie w organizacji podobnych zawodów także się przyda. Dalej, w każdy pierwszy piątek miesiąca o godzinie 16:00, w odpowiednim wątku na rodzimym forum na Xbox.com odpowiedzi na zadane pytania udzielały będą osoby odpowiedzialne w Polsce za Xboksa 360. Na tym samym forum pojawią się również specjalne, cykliczne konkursy, w których nagroda to wizyta w siedzibie firmy Microsoft, spotkanie z urzędującą ekipą, udział w przedpremierowych pokazach gier, a do tego wszystkiego dojdą i różne upominki.

[image source="Galerie/Inne/Xbox_Fun_Day_2008:9858" mode="normal"]Tutaj nie koniec ciekawych informacji. W tym roku Microsoft zostaje sponsorem generalnym Poznań Game Arena, a tym samym konsole wychodzą z cienia – odbędą się na pewno przeprowadzane przez samych scenowców turnieje w gry Gears of War 2 i Halo 3, przy których naturalnie będziemy pomagali. Ponadto, produkcje firmy tanieją do 199 złotych za nowości i 99 pln za reedycje w wersji Classic. Prawdziwą bombą okazała się do tego zapowiedź wizyty Cliffa Bleszinskiego z Epic Games - sympatyczny deweloper przylatuje do Warszawy 19 września. Już my go zaatakujemy, nie piłą mechaniczną oczywiście.

Po tych ogłoszeniach przedstawiciele Microsoftu znaleźli się w krzyżowym ogniu naprawdę trudnych pytań. Było o WCG, programie Very Important Gamers oraz rozgoryczeniu z uwagi na brak wsparcia dla fanowskich inicjatyw. O Live w Polsce nadal nie ma co mówić. Napiętą atmosferę rozładowały późniejsze fantastyczne prezentacje panów z People Can Fly. Bartłomiej Miszkurka opowiadający o procesie powstawania gry na przykładzie Gears of War zahaczył też między innymi o kwestię tego, jakimi autami jeżdżą ludzie z Epic Games (przy okazji - na dniach nowy projekt PCF zostanie ogłoszony światu), zaś Łukasz Migas w bardzo luzacki sposób zademonstrował narzędzia używane przy produkcji tytułów na Unreal Engine 3.

[image source="Galerie/Inne/Xbox_Fun_Day_2008:9872" mode="normal"]Niedziela była dniem końcowych konkursów (bieg z konsolą, finał siatkówki, rzut padem), podsumowaniem rozmów, które nieoficjalnie odbyły się wieczorem dnia poprzedniego przy napojach różnych (sporo naobiecywano scenowcom i wygląda na to, że wielkie słowa zostaną dotrzymane) oraz naturalnie rozjazdów. Tegoroczną imprezę należy zaliczyć do udanych, choć słoneczne morze zamieniono na deszczowe góry, a po drodze pojawiło się kilka zgrzytów – liczą się bowiem spotkanie z innymi graczami, rozmowy i wspólna zabawa. A na tym polu Xbox Fun Day nie zawiodło. Co również cieszy, to fakt, że w przeciągu najbliższego roku ma się sporo zmienić w kontaktach na linii firma – gracz. I o to chodzi.

Fotogaleria z imprezyXbox Fun Day 2008

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.