Robot zagrał w Super Mario 64 i Portala na kultowej konsoli SNES

Robot zagrał w Super Mario 64 i Portala na kultowej konsoli SNES19.01.2017 16:00

Podczas imprezy Awesome Games Done Quick (AGDQ) celem graczy jest jak najszybsze przejście gier, liczy się czas ukończenia. Mimo iż perfekcyjne opanowanie sterowania w grach przez uczestników naprawdę robi wrażenie, to jednak nigdy nie będą oni tak doskonali jak maszyna. Na AGDQ mogliśmy zobaczyć też możliwości maszyny podczas mierzenia się z konsolą SNES, a dokładniej z nowszymi tytułami odpalonymi na starym urządzeniu.

Jednym z elementów imprezy jest pokaz możliwości robota TASBot (the Tool-Assisted Speedrun Robot), który dysponując wręcz nadludzkimi zdolnościami przechodzi gry na klasycznych konsolach. Nad człowiekiem ma on dużą przewagę, nie musi korzystać z fizycznych przycisków, a wszystkie dane przesyła przez porty służące do podłączenia kontrolera. To właśnie dzięki wyeliminowaniu tradycyjnych przycisków, komputer jest w stanie niezwykle szybko wydawać polecenia, nawet tysiące razy w ciągu sekundy.

Na tegorocznym AGDQ mogliśmy zobaczyć jak robot radzi sobie z takimi grami jak Super Mario 64 czy Portal. Co ciekawe produkcje były emulowane na standardowej konsoli SNES, a udało się to osiągnąć m.in. przez zhackowane porty kontrolerów. Takie rozwiązanie może wydawać się niemożliwe, ale wygląda na to, że dla zespołu związanego z TASBot nie ma rzeczy niewykonalnych.

Tasbot does Tasblock - Awesome Games Done Quick 2017 - Part 170

Podczas imprezy robot zademonstrował swoje zdolności w różnych tytułach, ale najciekawszym punktem było uruchomienie Super Mario 64 na Super Nintendo, a potem także znanego z PC tytułu Portal. Zadaniem TASBota było pokazanie jest szybko można przejść wybrane etapy tych gier – w tym celu wykorzystane zostały oczywiście glitche.

Oczywiście ograniczeniem były możliwości konsoli, zarówno względem przetwarzania dźwięku jak i obrazu. Lepszą jakość dźwięku osiągnięto z wykorzystaniem dwóch konsol jednocześnie. Wysyłając zsynchronizowany dźwięk kilkoma kanałami, można po późniejszym połączeniu uzyskać lepszą jakość dźwięku wyjściowego. W przetwarzaniu obrazu i obejściu ograniczeń, chociażby tych związanych z możliwą liczbą wyświetlanych kolorów, musiał już pomóc komputer TASBot. Pozwoliło to odciążyć procesor konsoli SNES, by ten mógł zapewnić przynajmniej akceptowalną liczbę klatek na sekundę. TASBot zajął się wstępnym przetwarzaniem obrazu, a dane zapisane w odpowiednim formacie, zostały wysłane do pamięci konsoli. Ponadto by tutaj zapewnić potrzebną wydajność, zdecydowano się na pokręcenie RAM samego kartridża.

Warto zwrócić uwagę, że podczas prezentacji na AGDQ, pokazane zostały już wcześniej nagrane materiały przesyłane przez SNES. Jednak jeden z członków zespołu odpowiedzialnego za prezentację, powiedział, że teoretycznie byłoby możliwe uruchomienie Super Mario 64 i Portala na żywo na SNES. Pomógłby komputer PC z TASBot, który przesyłałby wideo poprzez konsolę. Rozwiązanie miałoby zapewnić 10 klatek na sekundę i opóźnienie wynoszące około 100 ms.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.