Ruszyło Lego Life, bo dzieci potrzebują bezpiecznej społecznościówki

Ruszyło Lego Life, bo dzieci potrzebują bezpiecznej społecznościówki31.01.2017 13:22

Dla Lego wiek nie jest przeszkodą w korzystaniu z serwisu społecznościowego. Producent zabawek uruchomił bezpieczny portal społecznościowy specjalnie dla najmłodszych konstruktorów, Lego Life, dla dzieci poniżej 13 roku życia. Serwis społecznościowy już działa w czterech krajach i niebawem dotrze także do Polski. Podczas testów w Wielkiej Brytanii platforma została dobrze przyjęta i cieszyła się popularnością.

Lego Life przede wszystkim ma być usługą bezpieczną dla dzieci i to jeden z priorytetów Lego. Firma zapewnia, że dokłada wszelkich starań by chronić dane osobowe najmłodszych, a przy tym tworzy pełne szacunku i odpowiedzialne treści marketingowe. Powstał także autorski kodeks postępowania, a nad odpowiednią atmosferą czuwać ma oddział doskonale wyszkolonych moderatorów, którzy sprawdzą każdy wpis na forum i każde zdjęcie w galerii. Serwis społecznościowy ma podlegać taki samo rygorystycznym zasadom bezpieczeństwa, jak zabawki, certyfikowane w 140 krajach. Przy zabezpieczeniach serwisu współpracował UNICEF i FTC.

Do korzystania z platformy Lego potrzebna jest aplikacja mobilna, na razie dostępna dla iOS-a i tabletów Kindle Fire. Dzieci nie mogą używać swoich prawdziwych imion – nicki są generowane przez automat, składający 3 losowe słowa w ciągi typu „DarkMonkeyShrimp”, co ma ochronić ich tożsamość. Każdy z użytkowników może przygotować swojego awatara w postaci klasycznej minifigurki lub minilaleczki (jak w Lego Friends). Udostępniać można zdjęcia, programy dla robotów, a w przyszłości także filmy (mówi się o animacjach poklatkowych z udziałem klocków).

Podstawową funkcją Lego Life jest oczywiście udostępnianie społeczności budowniczych własnych projektów i pomysłów na konstrukcje z klocków. Aplikacja pozwoli zrobić zdjęcia i prowadzić galerię. Podobnie jak na Instagramie, będzie można komentować i „lubić” zdjęcia innych użytkowników, oznaczać je hashtagami, śledzić aktywność znajomych i poznawać nowych. Zdjęcia przed publikacją będą przechodzić moderację. Nie można publikować obrazów pokazujących prawdziwe osoby (w tym selfie, co wiąże się z ochroną prywatności), niezwiązanych z Lego lub linkujących do innych stron, co jest akurat oczywiste, a także nieodpowiednich dla wieku użytkowników. Co się kryje za tym ostatnim warunkiem, zdecydują moderatorzy. Oczywiście za wstępną moderację będzie odpowiadać automat rozpoznający obraz – oznaczy twarze, napisy czy numery, mogące pomóc w identyfikacji dzieci.

Poza innymi użytkownikami, można śledzić też aktywność pewnych postaci z popularnych zestawów Lego, jak Emma z Lego Friends czy Mistrz Wu z Ninjago. Na ich kontach będą pojawiać się „inspiracje”, czasami też pracownicy Lego będą komentować zdjęcia dzieci, by zachęcić je do dalszej zabawy. Co ciekawe, platforma będzie też miała własny zestaw emoji i naklejki. Nowe naklejki będzie można zdobywać, biorąc udział w wyzwaniach, organizowanych przez obsługę portalu.

[1/2]
[2/2]

W Lego Life zawsze będzie można zobaczyć specjalnie wybrane zdjęcia najlepszych konstruktorów, ale aplikacja została tak skonstruowana, żeby każdy miał szansę zostać odkryty i zdobyć fanów. Komentarze będą moderowane, by chronić najmłodszych przed przemocą słowną, nadmierną krytyką i mową nienawiści.

Lego przekonuje, że taka platforma jest potrzebna i nie chodzi tylko o potencjał marketingowy (zdjęcia konkurencyjnych produktów nie będą moderowane). Serwisy społecznościowe „dla dorosłych” z ograniczeniami wieku nie są do tego odpowiednie, a dzieci chcą dzielić się osiągnięciami z kimś więcej, niż tylko znajomymi i rodziną, doskonale zdając sobie sprawę, że Internet daje taką możliwość. Istnieje co prawda magazyn Lego Club, ale trudno żeby każde ze zdjęć zostało wyróżnione w społeczności liczącej 6 milionów członków.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.