Rysa na monolicie. Problemy Apple Music to nie błahostki

Rysa na monolicie. Problemy Apple Music to nie błahostki23.07.2015 13:33

Premiera Apple Music spowodowała sporo zamieszania na rynku usług muzycznych. W ciągu kilku tygodni budowana przez lata dominacja Spotify została poważnie zagrożona. Aktualnie właściciele strimingów prześcigają się w doskonaleniu swoich ofert i pozyskaniu kolejnych klientów także drogą migracji. Wobec usługi Apple pojawiają się jednak całkiem uzasadnione krytyczne głosy.

W branżowych mediach, a także na forach dyskusyjnych, coraz częściej mówi się o poważnym problemie, z jakim boryka się Apple Music. Nie dotyczy on bynajmniej detali, a być może jednego z najistotniejszych aspektów strimingu – dostępu do biblioteki oraz zarządzania albumami.

Jim Dalrymple z serwisu The Loop z początku pałał wobec Apple Music sporym entuzjazmem, który dość szybko ostygł. Jego pierwsze spostrzeżenie dotyczyło tego, że po dodaniu całego albumu do swojej biblioteki, nie wszystkie znajdujące się na nim utwory są widoczne. Niektóre z nich po prostu nie pojawiały się na liście. Po wybraniu widoku pełnego albumu, mógł je on co prawda zobaczyć, jednak dużym zaskoczeniem było dla niego to, że obok nazwy utworu widoczny jest przycisk dodaj. Zupełnie tak, jakby już wcześniej tego nie zrobił, a zapisanie w swojej bibliotece całego albumu nie było dla Apple Music jednoznaczne z dodaniem wszystkich zawartych na nim utworów.

Okazuje się, że problem leży w rozpoznawaniu i automatycznym ukrywaniu duplikatów, które oferuje Apple Music. Najprawdopodobniej usługa kieruje się tylko i wyłącznie nazwą utworu nie zwracając uwagi na takie cechy, jak jego długość czy album, na którym się ukazał.

W efekcie, jeżeli użytkownik doda do biblioteki na przykład album studyjny i koncertowy, na których znajdują się dwa różniące się istotnie wykonania tego samego utworu, to Apple Music ukryje utwór na jednym z albumów. Ponadto, gdy na przykład na jednym albumie znajdują się dwie aranżacje tego samego utworu noszące taki sam tytuł, to Apple podczas słuchania jednego będzie wyświetlał ikonę odtwarzania także przy drugim.

Na tym nie koniec – w przypadku zakupionego wcześniej albumu, Apple Music ma problemy z rozpoznaniem jego wariantu. Jeżeli zatem użytkownik posiadał wcześniej standardową wersję jakiegoś albumu, to zdarza się, że w usłudze znajdzie jego wersje rozszerzoną. Bądź na odwrót. Dalrymple donosi ponadto o kolejnym irytującym błędzie – po zakupie jednego albumu otrzymał on co prawda wszystkie utwory noszące nazwy z oryginalnej listy, jednak pochodzące z różnych wersji albumów oraz kompilacji.

Cios wymierzony w Apple nadchodzi także z innej strony i nie wynika to już z jakości Apple Music, a ze stosowanej przez Apple prowizji na transakcje dokonywane za pomocą iTunes. Informowaliśmy już, że w wyniku takiej praktyki Apple, abonament w Spotify jest wyższy o 3 dolary, niż w przypadku Apple Music. Spotify nakłaniało w związku z tym do przeniesienia swoich transakcji do własnego serwisu, co znów miało przywrócić równość cen.

Fakt nakładania 30% prowizji zwrócił także uwagę senatora Ala Frankena z Partii Demokratycznej. Stwierdził on, że taka praktyka Apple może być czynem nieuczciwej konkurencji i zlecił przeprowadzenie śledztwa Federalnej Komisji Handlu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.