Samsung Galaxy Fold opóźniony. Producent bada problem psujących się wyświetlaczy

Samsung Galaxy Fold opóźniony. Producent bada problem psujących się wyświetlaczy23.04.2019 09:30
Samsung bada problem psujących się ekranów Galaxy Fold (Getty Images)

Składany Samsung Galaxy Fold nie trafi do pierwszych klientów tak szybko, jak wcześniej było to zapowiadane. Powód to poważne problemy z psującymi się wyświetlaczami pierwszych egzemplarzy, które trafiły w ręce recenzentów. W niektórych przypadkach już po dwóch dniach ekrany przestały poprawnie działać.

Samsung oficjalnie potwierdził, iż zamierza się przyjrzeć opisywanym problemom, by zaoferować klientom bardziej dopracowane urządzenie. Pierwsze dostawy Galaxy Fold zostaną więc opóźnione, a producent zajmie się w tym czasie przeprojektowaniem urządzenia, by zwiększyć wytrzymałość składanego wyświetlacza.

Składany ekran Galaxy Fold jest pokryty folią ochronną, która stanowi wzmocnienie wyświetlacza. Niektórzy recenzenci zdecydowali się ją odkleić, co spowodowało uszkodzenie ekranu, ale w innych przypadkach wyświetlacze przestały działać mimo braku ingerencji w warstwę ochronną. Serwis The Verge opisywał na przykład problem wybrzuszenia, które powstało na ekranie najprawdopodobniej po tym, jak dostał się pod niego jakiś okruch. O szczegółach informowaliśmy w poprzedniej publikacji.

DJ Koh, prezes Samsunga, podczas prezentacji modelu Galaxy Fold, źródło: materiały prasowe.
DJ Koh, prezes Samsunga, podczas prezentacji modelu Galaxy Fold, źródło: materiały prasowe.

Na razie nie wiadomo jak długo Samsung będzie badać sprawę, ale bez wątpienia smartfony nie pojawią się w sklepach szybciej, niż w przyszłym miesiącu. Gdyby problem nie został dostatecznie szybko wykryty, a składane smartfony zaczęły się masowo psuć dopiero w rękach regularnych użytkowników, wadliwy wyświetlacz Galaxy Fold z pewnością zostałby przez wielu określony mianem równie spektakularnej wpadki, co niedopracowane akumulatory Samsungów Galaxy Note 7, do czego w sieci już teraz pojawiają się zresztą pierwsze porównania.

Winne mogą być między innymi zawiasy

Z oświadczenia Samsunga dowiadujemy się, że przyczyną psujących się wyświetlaczy mogą być między innymi niedopracowane zawiasy. Wstępne wnioski z analizy zgłoszeń dotyczących ekranu wskazują, że przyczyną problemu mogą być siły działające na górne i dolne elementy zawiasu, które są odsłonięte, a które pozwalają uzyskać kształt urządzenia – czytamy we fragmencie oświadczenia. Pojawił się także przypadek, w którym substancje znalezione wewnątrz urządzenia wpływały na zachowanie ekranu.

Samsung podkreśla, że prace nad dopracowaniem sprzętu już trwają, a nowa data rozpoczęcia sprzedaży zostanie ujawniona w najbliższych tygodniach.

Galaxy Fold nie trafi do "zwykłych sklepów"

Samsung Galaxy Fold jest klasyfikowany przez producenta jednoznacznie jako produkt klasy premium. Świadczy o tym między innymi cena, która na europejskim rynku została ustalona na niespełna 2 tysiące euro, czyli przy bezpośrednim przeliczeniu i dzisiejszym kursie waluty – ponad 8 tysięcy złotych.

Co interesujące, producent chce zadbać o to, by klient czuł się wyjątkowy na każdym etapie sprzedaży. Z tego powodu Galaxy Fold nie trafi do każdego sklepu, gdzie dzisiaj można kupić inne smartfony tego producenta. Pierwsze dostawy mają być bowiem ograniczone, a urządzenie pojawi się tylko na półkach tych punktów sprzedaży, gdzie będzie można zapewnić dopracowaną ekspozycję produktu, a personel będzie właściwie przeszkolony.

Choć konkretne informacje w tym zakresie na razie nie padły, można tylko przypuszczać, że Galaxy Fold – poza sprzedażą internetową – będzie dostępny przede wszystkim w oficjalnych salonach Samsunga i przynajmniej części najpopularniejszych marketów z elektroniką.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.