Samsung liderem sprzedaży telewizorów w 2020. Po raz 15-ty z rzędu

Samsung liderem sprzedaży telewizorów w 2020. Po raz 15-ty z rzędu26.02.2021 11:21
fot. David Becker/Getty Images

Firma Samsung po raz kolejny zdominowała rynek sprzedaży telewizorów w 2020 r., wyprzedzając innych gigantów, jak LG czy Sony. To piętnasty rok z rzędu, gdy Samsung wyprzedza konkurencję.

Raport skompilowała firma analityczna Omdia (poprzednio IHS Markit). Metodologia oparta była nie o liczbę sprzedanych sztuk, lecz o uzyskane dochody ze sprzedaży.

Dochody ze sprzedaży telewizorów Samsunga wyniosły 31,9 procent sumy dochodów uzyskanych ze sprzedaży wszystkich odbiorników na świecie. Jest to wynik lepszy o cały procent niż w roku 2019.

Rywale Samsunga, czyli LG i Sony musieli się zadowolić udziałem na poziomie 16,5 i 9,1 proc. jeśli chodzi o uzyskane dochody proporcjonalnie do całego rynku.

Na światowym rynku łącznie w 2020 r. sprzedało się 225 milionów telewizorów, z czego - co ciekawe - aż 70,24 mln w ostatnim kwartale roku.

Jeśli chodzi o sprzedaż Samsunga wyrażoną liczbą sprzedanych sztuk - nie znamy dokładnych danych, według wcześniejszych prognoz firmy Omdia miało to być ok. 49 mln sztuk.

Wiemy natomiast, że telewizory typu QLED Samsunga rozeszły się w nakładzie 7,79 mln egzemplarzy i stanowiły 35,5 proc. dochodów firmy ze sprzedaży telewizorów. Koreański gigant oprócz modeli QLED sprzedaje także standardowe, tańsze modele z ekranami LCD.

[wppl=2056059]

Samsung wiedzie także prym w segmencie premium, czyli wśród odbiorników o cenie powyżej 9235 zł, gdzie firma mogła liczyć na 45,4 proc. udział w rynku (wg uzyskanych dochodów). Z kolei przy telewizorach o rozmiarze 80 cali i wyższym, Samsung zagarnął jeszcze większą część rynku, bo 50,8 proc.

Z kolei największym sprzedawcą telewizorów typu OLED pozostał LG, który mógł liczyć na 2,04 mln sprzedanych egzemplarzy. To 55,89 proc. całego rynku OLED, gdyż inni producenci sprzedali 1,61 mln sztuk (co daje nam łącznie 3,65 mln OLED-ów na świecie w 2020 r.). Według firmy Omdia telewizory OLED w 2021 r. osiągną pułap 5,6 mln sprzedanych sztuk.

Warto na końcu zaznaczyć, że w momencie publikacji nie mamy danych odnośnie tego, który producent sprzedał najwięcej egzemplarzy telewizorów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.