Samsung na CES 2020 stawia na 8K i pokazuje "obrotowy" telewizor dla milenialsów

Samsung na CES 2020 stawia na 8K i pokazuje "obrotowy" telewizor dla milenialsów06.01.2020 20:05

Samsung rozpoczął swoją obecność na CES 2020 od prezentacji nowości w dziedzinie telewizorów. Tradycyjnie już zaprezentował swój ogromny telewizor The Wall w technologii Micro LED. The Wall jednak nadal nie wchodzi do szerokiej sprzedaży, a dostępny jest jedynie na specjalne zamówienie. Pojawiła się za to nowy The Wall o przekątnej 75 cali. Największym wallem pozostaje nadal 292-calowy model (ok 7,5 metra).

Jednym z głównych punktów prezentacji Samsunga na CES 2020 The First Look był telewizor w technologii QLED - Q950TS. Model na 2020 cechuje się wyjątkowo wąskimi ramkami, przez co Samsung nazywa go "bezramkowym". Te faktycznie mają zaledwie kilka milimetrów grubości, a ekran zajmuje 99 proc. przedniej części telewizora. Q950TS, podobnie jak telewizory Samsunga z rozdzielczością 8K z 2019 wyposażony jest w algorytm bazujący na sieciach neuronowych sztucznie podnoszący rozdzielczość. Jest to konieczność, bo filmy i programy nie są jeszcze produkowane w 8K – branża ledwo zaczyna przyswajać 4K.

  • Różnicą pomiędzy zeszłorocznymi modelami jest fakt, że Q950TS będzie stale "uczył się" i udoskonalał algorytm podnoszący rozdzielczość lokalnie w każdym egzemplarzu – mówi Henryk Chorążewski z Samsung Polska.

Z szeregu inteligentnych funkcji, które działają w Q950TS (np. dotknięcie telefonem, aby przerzucić obraz, Samsung Health – zbiór usług z ćwiczeniami, Digital Butler – obsługujący urządzenia IOT) najciekawsze wydają się te, które odpowiadają za idealne wrażenia dźwiękowe. Object Tracking Sound+ wykorzystuje sztuczną inteligencję do śledzenie obiektów na ekranie, które wydają dźwięk (np. lecący samolot) i tworzy efekt dźwięku przestrzennego 5.1 nawet jeśli materiał filmowy nie został zmiksowany w tym standardzie.

Active Voice Amplifier, to funkcja, która pomaga słyszeć filmy i programy odpowiednio w warunkach domowych, np. przy pracującym odkurzaczu czy mikserze. Telewizor słucha dźwięków otoczenie i gdy wykryje podwyższony hałas, to zwiększa głośność dialogów filmowych.

Oprócz flagowego Q950TS uwagę na evencie Samsunga przykuł telewizor Sero, co w język koreańskim znaczy "pionowo". Sero ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie Milenialsów i Generacji Z (czyli ludzi urodzonych od połowy lat 80 do wczesnych 2000), którzy dużo korzystają ze smartfonów. A ponieważ w smartfonach ekran jest pionowy, to Samsung wymyślił, że ich użytkownicy chcieliby mieć też pionowe telewizory. Dlatego Sero obraca się w zależności od oglądanego materiału.

Sero po pierwsze płynnie łączy się z telefonem i służy jako jego dodatkowy ekrany, dublując wyświetlane treści. Jeśli połączony telefon przekręci się pionowo, to taką samą pozycję przyjmie Sero. Czy ma to sens? Moim zdaniem żadnego, ale może jestem Milenialsem tylko z nazwy, a nie z preferencji zakupowych.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.