Samsung prezentuje gigantyczny, 583-calowy telewizor MicroLED

Samsung prezentuje gigantyczny, 583-calowy telewizor MicroLED11.02.2020 15:52
583-calowy gigant microLED, telewizor Samsung The Wall, fot. Samsung

Technologia microLED jest niezwykle interesującym i przyszłościowym rozwiązaniem. Dzisiaj rozpoczęły się targi ISE 2020 w Amsterdamie, gdzie Samsung zaprezentował monstrualnych rozmiarów telewizor microLED The Wall. Tym razem jego przekątna ekranu wynosi oszałamiające 583 cale.

The Wall for Business w wersji 583-calowej to największa do tej pory zademonstrowana wersja tego telewizora Samsung. Użyty w nim panel jest w stanie wyświetlić obraz w rozdzielczości 8K Ultra HD. Poprzedni największy model The Wall odznaczał się ekranem o przekątnej 292 cali.

Panele microLED są przełomowe ze względu na ich modularność. Każdy moduł (tudzież "kafelek") tego typu ma wymiary 80,64 x 45,36 x 7,22 cm i wyświetla obraz w rozdzielczości 960 x 540 pikseli. W razie potrzeby (i możliwości finansowych) można dokupić sobie kolejne moduły, które powiększą powierzchnię ekranu. Na każdy z poszczególnych modułów przypadają miliony diod microLED, a każda o rozmiarze zaledwie 0,37 mm.

Technologia microLED zapewnia bardzo żywe kolory, z szerokim pokryciem palety barw, fot. Samsung
Technologia microLED zapewnia bardzo żywe kolory, z szerokim pokryciem palety barw, fot. Samsung

MicroLED, podobnie jak OLED to technologia samoemisyjna, a więc niewymagająca podświetlenia tylnego (jak w LCD). Zarazem ekrany tego typu są również bezramkowe i mogą wtapiać się w otoczenie. Ponadto panele microLED charakteryzują się bardzo wysoką jasnością i świetnym poziomem kontrastu / czerni, jak również wysokim poziomem nasycenia kolorów.

Samsung wyposażył The Wall for Business w szereg technologii, w tym Black Seal, odpowiadającą za nieskazitelny poziom czerni, skalowanie obrazu AI, a także Quantum HDR, które optymalizuje efekt HDR w każdej indywidualnej scenie. Jeśli chodzi o parametry, The Wall for Business oferowany jest w dwóch wariantach, IW008J oraz IW008R. Pierwszy z nich odznacza się szczytową luminancją na poziomie 1600, a drugi – 2000 nitów (z czego zapewne średnia, stała wartość to ok. 250 nitów). Ponadto w przypadku IW008R możemy liczyć także na 120 Hz odświeżanie.

Niestety technologia ta jest obecnie niesamowicie droga, a 146-calowy telewizor The Wall o rozdzielczości 4K kosztuje około 2 milionów złotych. Samsung na CES 2020 co prawda zapowiedział, że zamierza wydać kilka modeli skierowanych na rynek konsumencki, ale to 583-calowe monstrum, The Wall for Business, przeznaczone jest bardziej dla firm lub miliarderów.

microLED to także świetny poziom kontrastu i czerni, fot. Samsung
microLED to także świetny poziom kontrastu i czerni, fot. Samsung

Czołowa firma analityczna IHS Markit przewiduje, że telewizory typu MicroLED zaczną się dopiero upowszechniać począwszy od 2023 roku. Do tego czasu prawdopodobnie będziemy mogli je raczej podziwiać jako ciekawostki na targach, takich jak ISE 2020.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.