Santander nie działa. Awaria logowania w smartfonach (aktualizacja)

Santander nie działa. Awaria logowania w smartfonach (aktualizacja)23.11.2023 18:36
Trwa awaria w banku Santander
Źródło zdjęć: © downdetector

Bank Santander walczy z awarią - wynika z narastających lawinowo zgłoszeń w serwisie downdetector. Jak wnioskujemy z raportów klientów, problem dotyczy przede wszystkim logowania w mobilnej aplikacji Santandera.

Usługi Santandera nie działają w pełni sprawnie - sugerują trafiające do serwisu downdetector raporty od klientów. Od godziny 18:00 intensywnie narasta ich liczba i w chwili pisania niniejszego tekstu przekracza już 1700. Raporty spływają w praktyce ze wszystkich największych miast w Polsce, w tym Warszawy, okolic Karowic, Krakowa, Trójmiasta czy Wrocławia.

W mediach społecznościowych Santandera, ani na stronie internetowej nie pojawiły się komunikaty, z których mogłoby wynikać co stanowi problem i jak długo potrwa usuwanie awarii. Z raportów z serwisu downdetector wynika natomiast, że usterka związana jest z logowaniem w aplikacji mobilnej. Znakomita większość użytkowników zgłasza dokładnie ten problem, co sugeruje, że dostęp do bankowości Santandera z poziomu przeglądarki przy komputerze nadal jest możliwy.

Trwa awaria w banku Santander, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwa awaria w banku Santander
Źródło zdjęć: © downdetector

Będziemy śledzić ten temat na bieżąco i aktualizować niniejszą aplikację, gdy tylko wyjdą na jaw nowe fakty. Na tę chwilę klientom Santandera chcącym skorzystać z aplikacji mobilnej pozostaje jedynie uzbroić się w cierpliwość, nim usterka zostanie rozwiązana.

Aktualizacja, godz. 19:35

Po godzinie 19:20 liczba zgłoszeń awarii w serwisie downdetector spadła poniżej 100. Obecnie mowa o kilkudziesięciu raportach. Wnioskujemy więc, że awaria została usunięta i klienci Santandera mogą już swobodnie korzystać z wszystkich funkcji bankowości, w tym logować się do aplikacji mobilnej i wykonywać przelewy.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.