Satya Nadella: skupienie się na pecetach było największym błędem Microsoftu

Satya Nadella: skupienie się na pecetach było największym błędem Microsoftu25.10.2016 16:38

Już za dwa dni możemy spodziewać się premiery nowych urządzeń z serii Surface. Oczekiwania są spore: mówi się o komputerze all-in-one, nowym Surface Booku, a co więksi optymiści przebąkują nawet o oficjalnej zapowiedzi Surface Phone'a. Należało zatem oczekiwać, że przed samą czwartkową konferencją pojawi się coś, co dodatkowo podgrzeje atmosferę.

My Mistakes Were Made For You :(

Mowa jednak nie o przeciekach dotyczących samych urządzeń, a dość zaskakującym wywiadzie, jakiego szef Microsoftu, Satya Nadella, udzielił Wall Street Journal. W kontekście omawiania potrzeby zmian wizerunkowych w Microsofcie, aktualny szef korporacji stwierdził, że skupianie się na pecetach przez jego poprzedników, Billa Gatesa i Steve'a Ballmera, było błędem. A konkretniej największym błędem, jaki kiedykolwiek popełnił Microsoft.

Trzeba przyznać, że w kontekście losów mobilnego Windowsa, taka deklaracja powodować może nie lada zdziwienie. Mimo gorzkiego doświadczenia zarówno z systemem mobilnym, jak i nieśpiesznym rozwojem platformy uniwersalnych aplikacji, czy w końcu niespełnieniem oczekiwań przez Continuum, szef Microsoftu pozostaje optymistą.

Microsoft będzie wynalazcą. To cieszy

Według niego, błędem było założenie, że multiplatformowy uniwersalny ekosystem musi być budowany wokół pecetów, w układzie, gdzie tradycyjny komputer zajmuje zawsze miejsce centralne. Nadella deklaruje jednak, że wyciągnął z tej lekcji ważnie wnioski, a w Microsofcie nachodzą zmiany: korporacja chce uchodzić za wynalazcę nowych klas sprzętu.

I trzeba przyznać, że ma w tej kwestii osiągnięcia. Potwierdzi to każdy, kto spędził więcej czasu z hybrydami Surface, być może jedynymi urządzeniami na rynku, które rzeczywiście na miano hybrydy (a nie tabletu z dołączaną klawiaturą) faktycznie zasługują. I to po wielu miesiącach od premiery oraz wielu umiarkowanie udanych próbach naśladownictwa.

Komputer Ostateczny

Można sobie zadać pytanie, czy Microsoft rzeczywiście jest w stanie co najmniej raz w roku sypnąć skutecznymi realizacjami takich pomysłów, jak choćby Surface'y. Sam Nadella nie daje na to pytanie odpowiedzi, poruszając się na płaszczyźnie ogólników. Najwidoczniej zdezaktualizował się już marketingowy konstrukt, język-jako-platforma, czas zatem na nową markę, która po czwartkowej konferencji pobrzmiewać będzie na nagłówkach: komputer ostateczny.

A tego cechować będzie konsolidacja tego, co po angielsku nazywać zwykło się user experience z różnych klas urządzeń. Odbywać się to będzie nie w ramach rzeczywistości, rzeczywistości rozszerzonej czy rzeczywistości wirtualnej. Kluczem do unifikacji doświadczenia ma być rzeczywistość mieszana.

Na dywagacje dotyczące różnic między rzeczywistością mieszaną a rozszerzoną, a także inne konkrety na temat planów sprzętowych, zarówno jeśli chodzi o same urządzenia, jak i o całe klasy, warto jednak poczekać do czwartku. Wtedy Satya Nadella opowie o nowościach w Microsofcie w sposób, który będzie musiał przekonać zarówno konsumentów, jak i media, oraz inwestorów. Na łamach dobrychprogramów będziemy oczywiście relacjonować wydarzenie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.