Save to Facebook jest początkiem końca poczciwego Pocketa #F8

Save to Facebook jest początkiem końca poczciwego Pocketa #F814.04.2016 15:41

Dziś, kiedy zasoby Sieci przeglądamy w wielu miejscach i na wielu urządzeniach, nie sposób obejść się bez narzędzia, które pozwala na oznaczenie danego materiału, a najlepiej dodanie go do zewnętrznej bazy, oraz zapoznanie się z nim w bardziej dogodnym czasie. Dotychczas prym wiódł w tej kwestii Pocket, który w zarówno wersji przeglądarkowej, jak i w aplikacjach mobilnych oferował wiele dodatkowych funkcji. Swoje propozycje zaprezentowali jednak właśnie najwięksi gracze w branży, co stawia przyszłość Pocketa pod znakiem zapytania.

[1/2]
[2/2]

Dziś podobne do Pocketa narzędzie zaprezentowało Google: w Chrome Web Store jest już dostępne rozszerzenie o nazwie Save to Google. Dodaje ono do interfejsu przeglądarki Chrome przycisk, który pozwala na zapisanie wyświetlanej aktualnie strony. W wyświetlonym oknie można modyfikować nazwę znaleziska, wybrać którąś z widocznych na stronie grafik, oraz skategoryzować je za pomocą tagów. Wszystko przebiega zatem dokładnie tak samo, jak w Pockecie.

Różnice pojawiają się jednak, gdy użytkownik chce zapisane strony obejrzeć. Zrobić można to na stronie google.com/save, logowanie odbywa się oczywiście za pomocą konta Google. Mimo że na pierwszy rzut oka interfejs samego Save również wygląda jak Pocket, to oferuje znacznie mniej. Widoczna jest miniatura reprezentująca zapisany materiał, przejrzeć można także tagi.

Znacznie ubożej prezentują się same opcje ułatwiające czytanie, które de facto nie istnieją. Pocket pozwala co prawda na otwarcie danej strony w nowej karcie, jednak wyświetlić można ją także wewnątrz usługi z wykorzystaniem kaskadowego arkusza stylów, który czyni treść bardziej przejrzystą. Dostosować można kolor tła, czcionkę, jej wielkość. Dzięki Google Save można jedynie przejść znów pod zapisany wcześniej adres.

Nowość od Google to nie jedyna konkurencja, jaka wyrosła dla Pocketa w ostatnim czasie. Podczas konferencji F8 zaprezentowano bowiem przycisk „Save to Facebook”, jaki zostanie udostępniony nie jako rozszerzenie, ale jako przycisk do osadzenia na stronie. Wystarczy, że jej twórca umieści kod na stronie, aby użytkownicy mogli dodawać treści do menu w samym Facebooku.

Znaleźć zapisane treści będzie można w menu Zapisane, dostępnym zarówno w przeglądarkowej wersji serwisu, jak i w aplikacji mobilnej. Dotychczas możliwe było zapisywanie jedynie konkretnych postów czy stron wewnątrz Facebooka, jednak wraz z popularyzacją przycisku, funkcja stanie się dostępna globalnie. W tym przypadku, choć Facebook sam kategoryzuje tematykę znaleziska, także trudno porównywać możliwości do Pocketa. Może się jednak okazać, że marki stojące za nowościami wystarczą, aby systematycznie zmniejszać liczbę użytkowników mniejszej usługi.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.