Schmidt: Google jest jak Microsoft lat 90., otwartość przynosi korzyści

Schmidt: Google jest jak Microsoft lat 90., otwartość przynosi korzyści12.12.2012 16:29

Android jest najpopularniejszym systemem mobilnym już przynajmniej od roku, co analitycy przewidywali od dawna. Najświeższe badania Gartnera wykazują, że Android zagarnął już 72% rynku, podczas gdy iOS ma zaledwie 14. Codziennie aktywowanych jest 1,3 miliona kolejnych urządzeń z systemem Google'a, z czego wyraźnie cieszył się Eric Schmidt podczas wywiadu udzielonego wczoraj Bloombergowi.

To jest ogromna zmiana platform; to zjawisko ma skalę tego sprzed 20 lat — Microsoft versus Apple. [...] Teraz wygrywamy tę wojnę bardzo wyraźnie — mówił członek zarządu Google'a. Firma jest pewna swego i pokłada ogromną wiarę w możliwości przyciągania generujących dochody reklamodawców i użytkowników do platformy, w miarę odchodzenia tradycyjnych komputerów w zapomnienie. Otwartość systemu i fakt, że zarabiają na nim krocie także partnerzy produkujący sprzęt (wystarczy spojrzeć na Samsunga), w dalszej perspektywie działa na korzyść firmy z Mountain View — świetna sprzedaż urządzeń tworzy ogromy rynek reklamy i usług sieciowych, które świadczy Google.

Schmidt wspomniał także o efekcie prac Larry'ego Page'a — sieci społecznościowej Google+, która to w końcu zaczyna nabierać rozpędu. Mający ponad 100 milionów aktywnych użytkowników portal jest już realnym konkurentem Facebooka.

Ostatnio Schmidt powiedział, że obecnie widzi Google, Apple, Amazona i Facebooka jako wielką czwórkę rządzących Internetem, firmy konkurujące ze sobą i napędzające rozwój, dostarczające platformy komunikacji i dystrybucji mediów. W przyszłości, jego zdaniem, dołączą do tej grupy jeszcze dwie firmy — Twitter, który to stara się zbudować własny świat, i Netflix — wypożyczalnia filmów w postaci cyfrowej, której się jakoś do Polski nie spieszy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.