Schmidt: zła Siri nie pokazuje reklam

Schmidt: zła Siri nie pokazuje reklam07.11.2011 13:24

Eric Schmidt, były prezes Google'a, najwyraźniej nie lubi Siri. Jego zdaniem osobista asystentka może być zagrożeniem dla wyszukiwarek internetowych.

Schmidt w liście do Podkomisji Antymonopolowej przy Senacie Stanów Zjednoczonych zaznaczył, że Siri może stanowić zagrożenie dla wyszukiwarki stworzonej przez Google. Tym samym zaprzeczył swojej wypowiedzi z września ubiegłego roku, kiedy to uznał Apple za firmę nieszkodliwą.

I rzeczywiście, według analiz Siri, która odpowiada na pytania trafnie i z pominięciem strony wyszukiwarki, zaczyna zastępować wyszukiwarkę firmy Google wśród użytkowników najnowszych telefonów z jabłuszkiem. Nie przeprowadzono jeszcze pełnoprawnych badań w tej sprawie, ale wyniki eksperymentów wskazują na to, że Siri zmienia nawyki użytkowników smartfonów i odciąga ich od wyszukiwarki z Mountain View. Siri wręcz rozpieszcza swoją sztuczną intuicją i umiejętnością znalezienia najwyżej ocenianej przez klientów, a nie promowanej w reklamach Google'a restauracji w pobliżu. Do tego kontrola głosowa i komunikacja z wykorzystaniem naturalnego języka bije na głowę listę wyników wyszukiwania podawaną przez tradycyjne wyszukiwarki, przy korzystaniu z których trzeba się niekiedy dobrze nagłowić nad odpowiednimi słowami kluczowymi.

To właśnie nowy sposób docierania do informacji jest solą w oku Schmidta. Siri poproszona o przeszukiwanie stron internetowych dostarcza wyniki z Wikipedii, Yahoo!, Binga, Google, Yelpa, a nawet Wolfram Alpha. Ponieważ użytkownik nie musi odwiedzić strony wyszukiwarki, dostawca wyników nie ma zysku z umieszczonych tam reklam. Model biznesowy giganta, który najwięcej zarabia na najpopularniejszych zapytaniach, jest więc poważnie zagrożony.

Usługi indeksujące treści zamieszczane w Internecie będą zawsze potrzebne, ale dotychczasowe strategie finansowania mogą z czasem po prostu przestać działać. Mimo, że wydawanie komend głosowych w miejscu publicznym nie jest lubiane przez Andy'ego Leesa, szefa działu Windows Phone, a odpowiedzialny za Androida Andy Rubin w ogóle uważa, że nie powinno się rozmawiać z telefonem, prędzej czy później będzie to standard. Komunikacja naturalnym językiem z urządzeniami jest jednym z licznych Złotych Graali technologii, a Siri jest sporym krokiem w poszukiwaniach.

Tymczasem plotka głosi, że w firmie Apple Siri testowana jest na starszych modelach iPhone'a. Wewnętrzne źródła, na które powołuje się blog Jailbreak Nation, mówią o iPhone 4, ale zapewne nie jest to jedyny model, na który być może trafi Siri… o ile projekt nie okaże się bezsensowny i nie zostanie zamknięty. Jest jednak ciekawostką, że Apple robi cokolwiek w kierunku dostarczenia na starsze modele iPhone'ów jednej z nielicznych funkcji, która odróżnia model 4S od poprzedników.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.