Ściereczka Apple sprawdzona przez iFixit. Czy jest rzeczywiście tyle warta?

Ściereczka Apple sprawdzona przez iFixit. Czy jest rzeczywiście tyle warta?29.10.2021 08:46
Przetestowana ściereczka od Apple
Źródło zdjęć: © iFixit

Ściereczka do czyszczenia urządzeń od Apple sprzedawana jest w Polsce za 99 złotych. Jej cena budzi dosyć spore kontrowersje, nawet wśród fanów marki. Serwis iFixit postanowił sprawdzić, co znajduje się w środku i czy faktycznie jest ona warta swojej ceny.

Nie da się ukryć, że nowy produkt Apple nie przeszedł niezauważony, a w niektórych kręgach sieci stał się nawet popularniejszy od tegorocznych MacBooków. Ciężko się jednak dziwić, zważywszy na fakt, że klienci niekoniecznie dostają taki produkt, jak prezentuje firma.

Niezbyt śnieżna biel

Zamawiając ściereczkę można wysnuć wniosek, na podstawie zdjęć, że otrzymamy śnieżnobiałą tkaninę z logo Apple. Nic bardziej mylnego. W rzeczywistości jest to kawałek szarego materiału, a jak zauważa iFixit, jest on identyczny w dotyku jak wewnętrzna wyściółka pokrowca do iPada, którą znajdziemy w nim od wewnętrznej strony.

Robiąc dalszą recenzję ściereczki, serwis zwrócił uwagę, że w rzeczywistości są to dwie sklejone ze sobą szmatki. Trudno się dziwić zabawnej uwadze, że jeżeli ktoś czuje się rozczarowany ceną, to wystarczy je rozkleić. Zyskujemy wtedy dwa produkty, każdy po 49,5 złotych za sztukę. Prawdopodobnie jednak fani marki nie będą się uciekać do tego kroku.

Porównanie zwykłej ściereczki i papieru toaletowego Tima Cooka, Źródło zdjęć: © iFixit
Porównanie zwykłej ściereczki i papieru toaletowego Tima Cooka
Źródło zdjęć: © iFixit

Najważniejszy owoc

Na tym jednak nie koniec testów, jakie przeprowadził iFixit. Pod mikroskopem mamy być w stanie odkryć, co stanowi o cenie i jakości tej niesamowitej ściereczki. O ile po lewej stronie zobaczymy tylko zwykłą ściereczkę do czyszczenia, tak po prawej ma się dziać cała magia:

Drobne włókna, misternie splecione ze sobą, łączą się, by stać się nie tylko narzędziem do czyszczenia, ale obiektem piękna, który sam jest godny oczyszczenia. Pośród piękna cienka linia delikatnie nakreśla kształt podstawowego owocu ludzkości: jabłka.

Chwileczkę, to kawałek materiału. Co my tu robimy? Skąd to się wzięło? A gdzie się podziało nasze dwadzieścia dolarów?

Craig Lloyd (iFixit)

Analiza iFixit, jakkolwiek zabawna, może pozostawić jednak czytelnika z kilkoma pytaniami w głowie. Gdzie jest granica, po której sprzedawanie kawałka materiału z wyhaftowanym logo staje się absurdem, a nie udanym marketingiem? Na to każdy musi odpowiedzieć sobie sam. W tym czasie zaś Apple liczy zyski i, prawdopodobnie, zaciera ręce widząc, jak reklama robi się sama.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.