Scroogled jednak działa — Microsoft odstrasza od usług Google'a

Scroogled jednak działa — Microsoft odstrasza od usług Google'a16.10.2013 14:18

Scroogled to hasło przewodnie kampanii Microsoftu wymierzonej przeciwko usługom firmy Google. Reklamy telewizyjne i internetowe, w założeniu mające porównywać produkty Microsoftu i Google, ale jednak szydercze i nie zawsze sprawiedliwe (według niektórych są nawet gorsze od serii I'm a Mac, I'm a PC, która przynajmniej naprawdę porównywała niektóre cechy produktów), odniosły pożądany skutek, jeśli wierzyć danym zebranym przez AdAge.

Kampania Microsoftu uderza w Google z różnych stron — od pokazywania reklam na podstawie e-maili po polecanie kiepskich zakupów przez prezentowanie sponsorowanych wyników w wyszukiwarce. Śledzenie użytkowników na każdym kroku jest osią materiałów promocyjnych.

Według badań przeprowadzonych przez Ace Metrix, po obejrzeniu reklam telewizyjnych porównujących wyszukiwarki Google i Bing, ponad 53% respondentów zadeklarowało chęć przynajmniej sprawdzenia możliwości produktu Microsoftu. Według Jonathana Symondsa to już jest duży sukces, biorąc pod uwagę obecną popularność Binga. Szef Advertising Benchmark Index, Gary Getto, twierdzi, że Microsoft jest tym wygranym, gdyż zainteresował internautów problemem i podniósł ich świadomość. Teraz będą oni rozmawiać o problemie.

Are you getting Scroogled, again?

Answers Research, firma monitorująca stronę Scroogled.com, zauważyła, że przed odwiedzeniem jej wyszukiwarkę Google wybiera o 45 punktów procentowych więcej osób, niż Binga. Po zapoznaniu się z materiałami umieszczonymi tam różnica zmniejsza się do zaledwie 5 punktów procentowych. Ponadto, o 10% spada prawdopodobieństwo polecenia Google'a znajomym, podczas gdy o 7% wzrasta prawdopodobieństwo polecenia Binga.

Kampania Scroogled została uruchomiona już szósty raz. Microsoft wydał na nią, jak dotąd, 10 milionów dolarów. Jej autorem jest Mark Penn, specjalizujący się raczej w reklamach politycznych (doradzał między innymi Billowi Clintonowi). Na razie kampania jest skuteczna, ale Ravi Dhar, wykładowca na Yale School of Management uważa, że podobnie jak ma to miejsce w polityce, niebawem pociągnie ona obie strony na dno.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.