Secret Service znów nie dożył 100 numeru. Po rekordowej zbiórce znika z rynku

Secret Service znów nie dożył 100 numeru. Po rekordowej zbiórce znika z rynku11.12.2014 10:07
Twórcy wypięli się na fanów tak, jak postać z okładki 98 numeru SS

Czy można zarobić na sentymencie ludzi, a potem zmiażdżyć ich zaufanie i otrzymane od nich pieniądze wykorzystać na inny cel? Jasne, że tak, czego dowodem jest Secret Service. Pismo, które dzięki wpłatom graczy mogło po latach powrócić na rynek, chociaż kontynuowało numerację, ponownie nie dotrwało do 100 numeru. Wobec zamieszania z prawami do nazwy, zmienia się w nowy magazyn, choć nie za to kiedyś wielu zapłaciło.

Twórcy wypięli się na fanów tak, jak postać z okładki 98 numeru SS
Twórcy wypięli się na fanów tak, jak postać z okładki 98 numeru SS

W sierpniu Secret pobił rekordy w serwisie PolakPotrafi, gromadząc na powrót legendy ponad 280 tysięcy złotych i zachęcając do otworzenia portfela blisko 4 tysięcy osób. Już wtedy pojawiły się głosy, że dawniej znani redaktorzy, którzy podjęli się reaktywacji, znikną z tymi funduszami, robiąc sobie fajne wakacje na tropikalnych wyspach. Zanim pierwszy numer (choć w sumie to 97) ukazał się w kioskach, kontakty ze społecznością mocno się popsuły. Potem doszły do tego zawirowania w samej redakcji oraz odejście kluczowych dla projektu osób, a teraz okazuje się, że wraz z nimi zniknęły prawa do marki. Jeśli wspomni się niegdysiejsze przemianowanie pisma na New S Service, z tego samego w sumie powodu, aż dziw, że historia tak lubi się powtarzać. Nie dowiecie się jednak o tym z oficjalnego kanału SS na Facebooku, bowiem ten zwyczajnie zniknął.

Informacje dostępne są za to na podstronie magazynu PIXEL., a więc tego, w co Secret Service się teraz przeobraził. W prostych słowach przekazano tu fanom, że wydawca licencjonował prawa do nazwy, ale umowa z ich właścicielem wygasła. Nie ma się jednak co martwić, bo po pierwsze może ten po raz drugi magazyn kiedyś wskrzesi, a jeśli nie to przecież jest wspaniały zamiennik, który od 29 stycznia ukazywał się będzie już co miesiąc, w dodatku także w cyfrowej formie. W większości za przedsięwzięciem stoją ci sami ludzie, właśnie wprowadzający się do nowego biura w stolicy. Pieniędzy starczyło też na nową witrynę internetową, system blogów, a także rzecz jasna forum, na które ktoś z dostępem będzie musiał nas niemniej zaprosić. Interes się dalej kręci.

Pozostaje kwestia ludzi, którzy swoimi pieniędzmi sfinansowali powrót legendy i z tego względu wiele im się należy. Redaktorzy trochę umywają ręce, bo Secret Service to już nie ich przecież sprawa, ale fundatorzy z PolakPotrafi mimo wszystko dostaną od nich kolejne numery (już) Pixela z kropką. Obiecują darmowy dostęp do cyfrowego wydania premierowego numeru na początku roku, a przy większych wpłatach także na papierze, z wliczoną przesyłką. „Prenumeratorzy”, czyli osoby czekające na kolejne cztery wydania SS (z 6, dwa już były), dostaną w to miejsce wspomniany darmowy pilot nowego pisma plus jeszcze kolejne cztery jego numery, by się zgadzało. W ten sposób pozwolimy Wam ocenić, czy nadal warto być z nami — wielkodusznie stwierdzają ludzie obecnie u steru.

Secret Service powraca!

Jak tu teraz wierzyć w tzw. crowdfunding? Internetowi szperacze doszli do tego, że przymiarki do magazynu PIXEL. były robione już praktycznie od samego początku żywota nowego Secret Service jako projektu, na co wskazuje chociażby data wykupienia domeny dla strony. W tajnej grupie dla wspierających wydawca potwierdził te fakty, wyjaśniając, iż trzeba było się zabezpieczyć, bo sam premierowy numer SS mało nie doszedł do skutku ze względu na napiętą sytuację w redakcji już w okolicach zbiórki. Zaznacza, że nie chodziło o żadne przekręty, ale wobec tych rewelacji robienie przez kilka miesięcy dobrej miny do złej gry nikomu na dobre nie wyszło, zwłaszcza pod względem wizerunkowym. Ach, przepraszam — wpłaty przecież zamieniono na Piksele...

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.